De Globala typ DNB är ner ca 20% medans Europa/ Sverige ca 10%. Mer rea globalt alltså eller hur tänker ni?
Jag vill gärna köpa mer Sverige/ Europa men är oxå intresserad mest rea ![]()
De Globala typ DNB är ner ca 20% medans Europa/ Sverige ca 10%. Mer rea globalt alltså eller hur tänker ni?
Jag vill gärna köpa mer Sverige/ Europa men är oxå intresserad mest rea ![]()
Det är ingen som vet om det att köpa nu är rea eller inte. Den som visste det skulle bli ofantligt rik. Visst det är ca 25-30% billigare nu än för 4 veckor sen, men om börsen går ner ytterligare 25% och sedan går kräftgång i 10 år, ja då var det visst ingen rea.
men med det sagt, jag fortsätt månadsspara lika mycket och investera på samma sätt som förut i globala indexfonder
Köper mestadels:
Plus AllaFallande Knivar Global Index
I dag har jag köpt bl.a. tillväxtmarknadsfonder. Det är de som gått ned mest i min portfölj, så jag tänker att de är mest prisvärda för tillfället. Rätt eller fel? Den som lever får se.
Jag köpte några extra tusen i min portfölj nyss, som jag kommer hålla i ur och skur.
Har 60 000 som ska in från buffert, sen tar jag från lön när jag jobbar i höst igen.
Istället för allt på en gång i denna högst osäkra tid, kanske det är bäst att trycka in ett par tusen varje vecka, eller varannan vecka? Bra läge att kunna nyttja nedgångarna om de håller i sig, istället för att spekulera när botten är nådd och gå in med allt.
Blir ju lite samma som att sprida med månadssparet, nu ska sprida ut en summa på ca 4 månader…
Inga, mina automatiska köp görs kring den 21e.
![]()
![]()
![]()
Var lite sen till försvarssektorn nu senast så kollar lite där. Höga avgifter tyvärr, en hel del värde borta och frågan är hur länge man ska äga…
Sverigedelen har halkat efter procentuellt i min portölj för jag köpte globalt som en tok sista tiden. Så nu fick det bli lite plus allabolag ![]()
Jag köpte i Sverige och Europa idag, främst småbolag.
Jag spar lite i krigskassan om SEK stärks/USA-börserna går ner än Europa framöver.
Köpte plus alla bolag 25000, går igenom i mån kl 13. Blir nån liknade summa nästa vecka, tänkte Lf Europa. Totalt ska ca 80000 in de närmsta veckorna/ månaderna.
Det är kanske som med nedsatt pris på gårdagens bröd – visst är det rea, men det är ju för att det inte smakar lika bra.
Och i morrn kanske man kan köpa färskt bröd till ännu billigare pris än det nedsatta gårdagsbrödet. Vem vet? Allt kan hända.
Jag väntar på att det ska sluta krascha. Nu verkar Trump vilja öka tullarna mot Kina med 50% till. Det fortsätter nedåt.
Jag köpte lite storebrand global plus A i dag.
Köp Finserve Global hos Nordnet eller Avanza och håll dig under 50k så får du tillbaka avgifterna. Jag har konto hos Nordnet enbart för detta medan jag investerar resterande hos Lysa.
Svårt att veta om vi ens är nära REA… men jag skall chansa o sälja av räntedelen o så lägga in 50.000:-/mån nu i 6mån . . .kan vara dumt men om det nu går upp igen tillslut så har jag väl i alla fall köpt in lite billigare under dessa 6mån. . .skall lägga Globalt o Sverige 50/50
Svårt indeed.
Sålt av FRN fond, och med berg och dalbanan igår samt upp igen på terminerna just nu är det svårt att sia vart det är på väg.
Petar nog in några tusen varje vecka och försöker sprida det lite i hopp om att den riktiga uppgången är ett par månader bort.
Vet inte hur pass mycket USAs och Kinas kommande tulltjafs påverkar om det håller i sig.