Hur mycket tror ni dnb eller annan global fond går ner i år? ![]()
Ingen har den blekaste aning
Ingen som vet.
Vill inte låta otrevlig, men onödig trådstart då ingen kan veta på förhand.
Du hade många trådstartar om olika fonder nyligen, landade du i något val där?
Dnb global 90% och finserve Global security 10%
Tror s&p 500 kommer öka efter sommaren han Trump kommer göra så att handeln hjälper usa istället för Europa och asien
Kanske 40% ner, eller 40% upp, eller precis mitt emellan. Eftersom ingen vet, så får man hitta en risknivå som passar en själv och en strategi för att hantera osäkerheten.
Precis som mycket annat i livet.
RT har släppt flera avsnitt på ämnet om hur man hanterar osäkerhet på börsen, så mitt råd är att lyssna på deras råd och sen klura ut hur man själv vill göra.
Tror samma, gissar på s&p 500 +16 till sommaren i augusti
Finserve Global Security Fund är en aktivt förvaltad aktiefond med global inriktning som fokuserar på aktiebolag inom tre sektorer, försvarsindustrin, cybersäkerhet och bolag med verksamhet mot rymden, Däribland förstärkt försvar som följd av ökad geopoliska spänningar och stora investeringar inom cybersäkerhet som följd av ökade cyberhot. = badass fond eller!! läste om den nu coolt val för lekhinken
Dock ganska så dyr, frågan är hur pass avkastningen blir efter avgifterna?
Omöjligt att spekulera, historiskt brukar ju denna årsperioden gå rätt bra och trögare mot sommaren, men kan vara tvärtom i år. Kan också bli ruggigare efter sommaren.
Ja avgiften var ju rejäl, sen så underpresterar väll 9/10 aktivt förvaltade fonder vanliga globala index fonder över tid, så det är nog inte sådär super säkert att det är en bra ekonomisk deal ![]()
Smal fond, rejält hög avgift. Inget man ska hålla på lång sikt. Men om man vill försöka tajma marknaden ett tag så kan det gå bra – positivt momentum nu. Sen kan man sälja av när det börjat bli för högt P/E på det här och ta hem vinsten
![]()
Jag tror globalfonder är fel nu närmaste åren. De tar inte hänsyn till att politiken i USA har gjort totalt omkast och tar landet in turbulens, splittring och sämre ekonomisk situation. Deras enorma statsskuld är sannolikt elefanten i rummet. Dollarn kommer rasa, de kan inte betala räntorna och det blir eländigt värre.
Det är väl när fonder går ner i värde det är köpläge? Eller menar du att globalfonderna kommer fortsätta att rusa? Jag fortsätter investera globalt och enligt marknadsvikt (VWCE). Jag är övertygad om att USA kommer fortsätta dominera framöver, även om vi kanske kommer få se ett par röda år framöver. När är det läge att gå in igen om man går ut nu är min fråga?
Är man långsiktig så är ju ett hack i kurvan bara bra då man får billigare fondandelar. Har man inte marginal för en större nedgång så ska man nog ha pengarna på ett räntekonto istället.
De gör dem ju, marknaden prisätter efter detta och fonderna följer bara marknaden.
Tror?
Förhoppningsvis går de ner mycket så man får mer “valuta för pengarna”
Jag har ingen aning, men jag vet att de kan inte gå ner MER än 100%.
Ingen aning
hoppas det går ner mycket och stannar nere under hela Trumps tid som president
har en lång sparhorizont så desto billigare det är nu desto bättre. Är 6 siffror minus från toppen. Köper på som vanligt vare sig det går upp eller ner. ![]()
Jag vill beställa +40% tack. ![]()