Jo jag lovade mig själv gratispengar men det blev inget denna gång. Men som sagt är det sällan det går dåligt enligt min erfarenhet.
Lycka till! Får hoppas att historian upprepar sig, det kan den ju absolut göra, även om det är ganska spekulativt. Jag råkade skriva två svar, vet inte varför det blev så och verkar inte kunna ta bort den här.
Tvekar inte på att du ligger plus totalt sett då historia visar att de flesta IPOs stänger uppåt första dagen, men att det är fortfarande en stor del som inte gör det. Tror bara det var ordet gratispengar som jag reagerade då det komminucerar övertro.
om du känner dig bekväm med riskerna och metoden så varför inte.
Tror att de som var insatta trodde på uppgång, men knappt nån som hört talas om bolaget och deras affärsmodell är svår att bedöma vilket kanske gjorde att en eventuell uppgång vid lansering inte skedde.
Fanns liksom ingen som stod och vänta på att få köpa medan IPO jägare ville sälja …
We Sports var en tydlig teckna ej, både DI och AFV avrådde och skälen de pekade på är såna typiska skäl som brukar fälla en IPO. Det enda som talade för att teckna var att dom hade en greenshoe, men det verkar inte hjälpa.
Det som skrivits här i tråden om att bolaget är okänt (som argument för att inte teckna) förstår jag inte…ägarbolag är ju sällan kända om de äger butiker och varumärken.
Tanken med den biten var ju att det inte skapas någon hype för en uppgång dag 1 som nyttjas av de som vill göra en teckna & sälj. Har inget med långsiktighet att göra.
Vill man köpa långsiktigt så får man göra sin analys först. Och i det perspektivet har man alla världens bolag att jämföra med.
Kortsiktigt är det väll viktigt hur hypad företaget är, och långsiktigt är det iaf för mig viktigt att ofta kunna bedöma företags produkt från ett personligt perspektiv, bara för min egen del att känna att jag kan ha ett humm om hur konkurrenskraftig produkten är (i bästa fall alltså). Men det var innan jag ens fatta att dom var ett ägarbolag
läste bara sport+IPO och sållade igenom snabbt, för långt bort från mig och insåg det snabbt.