Bra bankval för privatperson och AB (ej SEB)?

På grund av att SEB förbjuder sina kunder att föra över pengar till krypto-relaterade handelsplatser (även de som är godkända av FI och har full KYC / etc) så kikar jag på att byta bank. Har ni några tankar på en kryptovänlig bank (eller där man iaf får föra över sina pengar till godkända handelsplatser) som lämpar sig för privatpersoner och företag?

Tycker även SEB har en mängd märkliga mindre avgifter och verkar bli sämre och sämre över tid.

1 gillning

Jag ville föra över en summa från kryptohandelsplatsen Kraken för några år sedan efter att jag sålt mitt (lilla) Bitcoin-innehav. Den bank som godtog det då var Swedbank. Försökte först med ICA Banken, men de nekade insättningen. Vet inte hur det är numera, men Swedbank fungerade då iallafall.

1 gillning

Besvarar inte frågan men måste flika in att SEB KYC-avdelning godkände kryptotransaktioner för mig för ca ett halvår sedan. Har värre erfarenheter av danske bank (dock ej krypto, men KYC i allmänhet).

Har alltid fungerat för mig tidigare men nu (sedan några veckor tillbaka) vägrar SEB även genomföra överföringar till kryptorelaterade konton via telefon.

De hänvisar till “säkerhet” och vägrar ge mer info.

Gjorde idag en överföring ifrån kryptokonto som kom fram. Får se vad som händer vid nästa utgående överföring då :confused:

I annat fall är min rekommendation och eget alternativ att nyttja en utländsk bank. Sedan ett par år tillbaka känns det omöjligt att klara sig med enbart svenska banker vid internationella affärer.