Bricknode Holding - Börsnotering IPO

https://www.affarsvarlden.se/ipo-guiden/bolag/bricknode-holding

Jag tänkte kolla lite närmare på detta under fredagen och helgen. Notera sista teckningsdag verkar vara på måndag?

Någon annan som kikat, eller vet något annat om bolaget?

1 gillning

Såg att dom gjorde förlust i årsredovisningen så inget för mig.

Norditek och Candles med svarsdag 29onde ser trevligare ut. Norditek bör vara säkraste kortet med tecknings-p/e typ 20.

1 gillning

Tyckte också det lät intressant när de närvarade i npgra olika börspoddar, (för att hypea IPO’n såklart). Tänkte också kolla lite mer i helgen. Blev varken synsam eller volvo för min del. Men har gått bra med alla jag deltagit i detta året. Kollade bricknodes Youtube, inte många prenumeranter och det gav ett dåligt intryck när man lägger upp en video på engelska som demonstrerar en lånegivningssida med Svensk text.

Vill dock fortfarande läsa på mer, men känns spontant inte som en teckna sälj?

Såg att de fått en serieentreprenör på kroken:

1 gillning

Prospekt Teaser

Hela prospektet

1 gillning

Nyheten om att de beslutat att utnyttja övertilldelningsemissionen kablades ut ett par timmar efter nyheten om att AFV rekommenderar att inte teckna. Taskig tajming.

1 gillning

Investerar du aldrig i bolag som går med förlust, eller gäller det små bolag och IPO:er?

Blev det någon investering i Candles?

Sista dagen idag, nu ikväll, någon som blivit övertygad och tecknat?

Verkar som man fått 240 av 300 när man sökt minimiposten 300 på konton?

Bricknode tecknades till 215 % vilket innebär att överteckningen är 115 %.
(FEL:Övertecknat 215%)
https://twitter.com/Claes_Hemberg/status/1455852928414240769

Bricknode tecknades till 215 % vilket innebär att överteckningen är 115 %. En aktie som med nöd och näppe får ihop kapitalet är inte övertecknad till 100 % utan till 0 %. Jag är inte lika imponerad som Hemberg.

Det hyllade IT-bolaget SolidX tecknades härom veckan till 277 %, men trots 0 flaggor hos Affärsvärlden och köprekommendationer tog det inte många minuter innan luften gick ur aktien och den handlas nu runt 4,35 kr. Teckningskursen var 5 kr. SolidX anlitade för övrigt samma huvudrådgivare som Candles Scandinavia som ska in på börsen om några dagar.

Hoppas det går bättre för Bricknode och Candles Scandinavia!

1 gillning

Ja, SolidX var en rejäl besvikelse.

1 gillning

Den kulan duckade jag.

Tack för din rättning! Dålig miss av mig!

Så då var det dags för notering idag!

Inget superresultat men på plus i alla fall.

Intressant att det fortsatt är så att man verkar få bäst pris första dagen precis när börsen öppnar. 20% avkastning vid 09:00.