Bufferthink i EUR?

Hej
Vi har ett sparmål att om ett antal år kunna köpa en lägenhet i Spanien. Jag har utifrån dagens växelkurs räknat på vad vi kommer behöva för belopp och lagt upp en preliminär sparplan efter det. Den kommer jag att se över årligen.
Tänker att så länge pengarna ligger i Passiva- eller Mellanriskhinken, placerade på Lysa och en mindre del guld, känner jag mig trygg att utvecklingen hänger med Euro-kursen även om SEK skulle falla. Men hur bör jag tänka när målet kommer så nära tidsmässigt att det flyttar in i Bufferthinken?
För att då sänka risken bör pengarna enligt modellen stå på bankkonto med insättningsgaranti, men att ha pengar på bankkonto i SEK som inom något/några år ska användas för inköp i EUR känns som en valutarisk jag inte får betalt för och som jag inte vill ha. Hur skulle ni göra i ett sådant läge?

Aktualiserar frågan igen för att se om det är någon som har tips på hur man som svensk skulle kunna placera 1,2 milj SEK i EUR på två år med en risk- och avkastningsprofil som motsvarar ett räntekonto, med insättningsgaranti, låst på två år.

Bakgrunden är att pengarna ska användas för inköp i EUR när bindningstiden gått ut. Tänker att placering i EUR redan nu är ett sätt att slippa framtida valutarisk.

Jag har flera valutadepåer hos min svenska bank. Du kanske kan kika om de kan öppna ett sådant hos din bank?

Kostnad borde vara under 1000 kr/år.

Köpa en statsobligation med 2 års löptid i något säkert euro land. Behåll obligationen hela löptiden och casha in räntan i Euro.

Rent praktiskt är jag medveten om att nordnet som jag har inte gärna låter privatpersoner handla obligationer, bankerna vill att småsparare handlar betydligt mer riskabla räntefonder.