Hur, rent praktiskt, hade ni investerat i att kronan ska stärkas mot euron/dollarn på 12-36 månaders sikt? Skulle vilja köpa något som kostar så lite som möjligt att äga och som går att få med lite hävstång (x2 till x10). Instrumentet ska gå att köpa hos Avanza, Swedbank eller Handelsbanken.
Finns ju en del bear och bull certifikat på EUR/SEK men som jag minns när jag höll på med bear and bull sist så var det inte så bra att äga bull och bear i långa perioder eftersom att värdet urholkas, eller? Finns det några likvärdiga alternativ man kan satsa på som är bättre att äga i upp till 36 månader?