Buggar i chatten? đŸ€”

HÀnder Àven i datorns webblÀsare.

Vill Àven lÀgga till att inmatningsfÀltet ofta fullstÀndigt bryter samman. Det gÄr dÄ inte att skriva eller radera text och man vet inte var man var förrÀn det slÀpper. Brukar dÄ stÀnga fliken och öppna den igen vilket oftast hjÀlper. LÄsningen intrÀffar bara i mobilens webblÀsare. Men att det laggar hÀnder Àven i datorn.

1 gillning

@janbolmeson efter den nya uppdateringen sÄ har jag problem med att textrutan och hela chatten flyttar sig nÀr jag försöker svara pÄ ett meddelande. Det gÄr inte se vad man skrier utan man fÄr försöka zomma in och ut nÄgra gÄnger för att fÄ tillbaka allt pÄ rÀtt plats. Det lyckas inte alltid pÄ första försöket :sweat_smile:

2 gillningar

Har samma, just svarsfunktionen Àr knasig. :see_no_evil:

1 gillning

Startade det idag, eller har det varit sÄ sedan vi uppdaterade?

Exakt nÀr hÀnder det?

Sen uppdateringen. NÀr man svarar pÄ ett specifikt inlÀgg i chatten sÄ döljs bÄde chatten och det man skriver, gissar att vÄr kÀra sprÄkpolis blir lite galen. :see_no_evil:

1 gillning

Jag tror jag mÀrkte det efter uppdateringen men trodde att det berodde pÄ att jag Àndrade till mindre textstorlek sÄ jag Àndrade tillbaka till standard textstorlek och problem kvarstÄr.

1 gillning

Aha, bara nÀr man svarar? Inte skriver allmÀnt i chatten?

AllmÀnt funkar oftast ok, men vid svar ser det ut sÄhÀr.

Ok, jag hÄller pÄ och testar. Kan ni uppdatera (ochkolla) att det inte dyker upp en annons? (ska ha stÀngt av det).

Kan ni prova:

1. Tryck som att du ska skriva
  2. Skriv inget, klicka pĂ„ “KLAR”
  3. Tryck som att du skra skriva igen

DĂ„ verkar det fungera.

1 gillning

RÄkade fÄ med en random bild. :see_no_evil:

1 gillning

Yes dina steg funkar!

1 gillning

Det funkar! :raised_hands:

Ska försöka komma ihÄg det bara. :rofl:

1 gillning

Jag fÄr fortfarande annonser i chatten :sweat_smile: men bara nÀr jag svarar nÄgon :thinking:

1 gillning

Är det bara jag eller Ă€r bĂ„de chatten och forumet vĂ€ldigt buggiga?

Senaste IOS, Safari pÄ iPhone. Text man skriver hamnar efter ett tag under tangentbordet. I chatten kan man ibland inte söka emojis utan den bara försvinner nÀr man ska söka. Refresha hela tiden för att det överhuvudtaget ska funka. KÀnns som det blivit mycket vÀrre senaste veckan eller sÄ

För mig har chatten aldrig funkat bra, ibland svart skÀrm, ladda om, ofta handlar rutan för att skriva lÀngst upp eller lÀngst ner, ladda om. Ofta gÄr det inte trycka pÄ send, nÀr man skrivit klart, fÄr trycka ca 10 gÄnger runt om pÄ skÀrmen för att den ska ÄterstÀlla sig, dÄ gÄr det oftast.

Chattens basstruktur kÀnns rejÀlt trasig, men jag Àr van, sÄ har anpassat mig. Men laddar nog om 30-50 gÄnger per dag.

Kör ios pÄ min Iphone 12 mini mest, safari. PÄ PCn Àr det andra problem. :see_no_evil:

Men fattar att det Àr problem frÄn plattformsleverantören, men hoppas att uppdaterade hemsidans chatfunktion funkar bÀttre sen.

1 gillning