Byta bank? Vilka saker att tänka på?

Därför jag skrev ”väldigt bra” ränta, då det är många aktörer som ligger med likvärdigt erbjudande. Utifrån min belåningsgrad på 67% får jag 3,00% hos SBAB, 2,81% hos Skandia och 2,82% hos både Ikano Bank och Ica Banken (givet våra inköp hos Ica). Det finns en uppsjö aktörer som ligger bättre till än storbankerna.

Och pris på internetpaketet?

Det här är sista inlägget jag skriver i denna tråd.

Gratis betyder gratis. Vill du veta vad allt kostar i detalj, finns denna information på respektive företags hemsida. Det tar inte lång tid att knappa in i en webbläsare och hitta prisuppgifterna.

1 gillning

Såg att Nordea låg billigare än min nuvarande bank på internetpaketet med banktjänsterna. Visserligen bara 11 kr i månaden, men på året gjorde det nästan 200 kr.
Då kunde jag ha kvar bolånet och mitt privatlån, och byta privatkonto till Nordea.
Sparande har jag på Avanza.

Varför står det inga priser på Handelsbanken?

Säg det, jag har inte handelsbanken mer än tjänstepension

Ok vilken bank har du och vad betalar du för de olika tjänsterna?

Är du nöjd?

Danske Bank för lönekonto, vet inte vad jag betalar. Håller på att flytta bolån till Skandia, 3 % ränta.

Ja, jag är nöjd.

Ok, är det inte bra att ha koll på vad man betalar för det?

Nja, skaffade Danske pga bra ränteerbjudande och så många kronor finns det inte att hämta där tycker jag. Jag vet att det inte är helt hutlöst.

Ha en nischbank typ norweigan för pengar som inte behövs för stunden. Ränta från första dan fria uttag. Danskebank värdelösa om du rörde pengar på ett sparkonto. Jag tyckte dåligt om danske bank. De vägrade att vara tillmötesgående på alla sätt. Jag hade säkert otur med min bankkontakt. Det måste finnas bättre än han men jag fick inte byta kontaktperson. Bytte bank istället.

Vi håller på att byta bank nu. Bolån hos stabelo. Vi valde Länsförsäkringar bank för få rabatt på alla våra försäkringar, 25%. Vi har alla våra försäkringar där. Finns säkert fler parametrar att ta hänsyn till men detta va det vi kände att vi skulle spara mest pengar på.