Byta elbolag hyreslägenhet!?

Hej
Undrar om det är värt byta elbolag när man bor i hyreslägenhet ? Förbrukar ca. 2700kw/år :thinking: . Just nu har jag rörlig pris utan bindningstid . Är det lönsamt hålla på byta elbolag då det värkar ”lite” krångligt ? Elen har blivit riktigt dyrt då jag betalar 500-600 kr mer på 2 månader i snitt jämfört vad det kostade innan. Hur mycket kan man spara årligen då man förbrukar inte så värst mycket ? :thinking:
Vilka elbolag kan man lita på :thinking: ?

1 gillning

Skriv ihop hyreslägenhet (uppdatering: Hurra, nu är det fixat!) och sluta gräv bitcoins så ska ska nog kostnaden gå ner. :wink:

Skämt åsido, jag tycker nog att i en normalstor lägenhet är det bra att hitta en fast leverantör då just byten kan strula i flerfamiljshus och det som går att tjäna försvinner lätt i irritation när det blir fel.

Jag har f ö haft godel och har så haft i typ 15 år nu tror jag. Alltid fungerande och dessutom trevliga i kundtjänst.

2 gillningar

Enklaste är att dra ner förbrukningen eller kolla när du använder mest el å isf byta till timbaserat elpris…

1 gillning

Hoppas att du är nöjd nu din gubbe f :joy::joy::joy::wink::face_with_hand_over_mouth: !? :raised_hands:

1 gillning

Jag har bytt elavtal ofta varje år. Det är inga konstigheter och har aldrig blivit fel här. Man byter bara mellan två datum.

Det ger inte så stor skillnad i pris men exempelvis kan man få gratis avgift första året. Det är ju en besparing med kanske 50 kr/mån, 600 kr/år, för väldigt lite jobb. Nu senast fick jag via Refunder 300 kr i rena kontanter också.

Så byt på! :slight_smile:

3 gillningar