Camaro och Challenger - erfarenheter?

Är det 2 tändstift i varje cylinder? Men absolut lite kostar det ju men har sätt att du kan köpa motor och låda på pall för cirka 100k. Så högsta priset på totalras måste vara 100k plus någon dag att kasta ur den gamla linan och in med den nya.

Men ingen minns en fegis, både lådan och maskinen ska vara rasad minst engång :wink:

Mvh
Fredrik

2 gillningar

Jag var först inne på en mustang, men gillar inte riktigt hur de ser ut numera, skulle jag haft hade det blivet en äldre runt 05 nånstans.

Jag åker hur skönt som helst i Camaron, men har inte kört motsvarande Mustang, så har inget att jämföra med.

Gillar att motorn är lite mer oldschool med stötstänger också.

Oavsett så är alla muskelbilarna coola bilar, och ser ingen anledning att ha nån form av “min bil är minsann bättre än din” tjafs som man ser på vissa forum (ej riktat mod dig personligen)

3 gillningar

Jag äger ingen bil, så no offence taken :smiley:
Det var min upplevelse och jämförelse av bilarna bara.

Och det blev lite av en rant, sorry för det :slight_smile:

3 gillningar

Lugnt, uppfattade det inte så, vi har alla olika åsikter om och vad man prioritera på en bil, men på vissa forum är det som sagt rätt tramsig nivå.

2 gillningar

Inte här på RT. Här är alla ”trevliga”. Annars försvinner det man skriver. :joy::crazy_face:

3 gillningar

Tycker det fungerar ganska bra när till och med dina inlägg för det mesta får vara kvar. :wink::joy:

4 gillningar

Ja, ni har softat censuren lite. :heart::grinning:

3 gillningar

Hyrde en Camaro SS 2018 i USA för några årssedan. Fantastisk bil på många sätt om man bortser från det praktiska. Känns som en blandning mellan Europeiska och Japanska sportbilar på ett bra sätt. Knivskarp styrning och fin vägkontakt. Men ändå väldigt typisk Amerikansk. Låg förbrukning när motorn övergår i ECO-läge och går på 4 cylindrar istället för 8. Prestanda som en BMW M4a fast till halva priset.

Körde mellan Los Angeles och Las Vegas på ~0,65l/mil. (~36mpg). Drog kanske 0,9l/mil blandat. Vilket inte var illa med tanke på körsätt och prestanda.

2 gillningar

Var det inte då du åkte på en hiskelig försäkring eller nått?

Ja det stämmer. Den var oväntat dyr, hade varit billligare att förboka försäkringen än att teckna den på plats över disk på hyrbilsfirman.