Ni som haft Camaro:
En dylik står på min inköpslista. Tänkte vänta tills börsen crashat klart först. Har sneglat lite på mercacabbe alternativt en Charger på grund av baksätet - men det lutar åt Camaro.
Vilka är era erfarenheter från den här bilen?
Har hört att Track Pack går bort då den blir lite väl stötig då. Vidare finns den inte med automatlåda om man skall ha det?
Hur funkar den som sommar-bruksbil? Har ni kört den på vintern? Har haft en del jänkare och är väl inte helt imponerad med finishen invändigt (lite Mazdakänsla). Hur är infotainmentsystemet?
Andra reflektioner?
Första gången jag kallar på överheten och trevlighetens beskyddare @moderatorer som gärna får bryta ut det här inlägget till en egen tråd. Lovar att inte starta en ny myteritråd om detta. Tack!
Du ska ha den med 4 avgasrör vad den nu heter. Sen ska du ha körlägesväljare. Osäker på vilket paket allt kommer med och definitivt med automat.
Bilen var som en dröm på dåliga kustvägar. Den upplevdes aldrig varken hård eller mjuk utan anpassa sig magiskt till underlaget. Och när du kommer upp 200+ är den som ett strykjärn på vägen. Sen drog den inget lekte du på drar den typ liter milen, och lungt typ 0,65-0,75 jag låg aldrig under litern men fru kunde lyckas med det.
Inredningen på den nya modellen tror det är 2017 och framåt är helt okej. Jag gilla den och var inte jätte plastig som jänkarna vart tidigare. Ljudet var bra hud display var underbar och resten bryr iaf inte jag mig om.
Men skulle nog inte köpa den igen. Liten i baksätet dåliga hel och halvljus ingen rolig bil höst eller vår. Sen låter 461 hästar som mycket men lite för lite för att vara riktigt kul. Skulle nog gå på en kisse 717 hk (hellcat) eller camaro med kompressor 660 hk. Men då får man ju ljudet från kompressor istället och det gillar jag inte lika mycket.
Tack för tips! Ja, jag har drygt 400 kusar på vinterpulkan så det är därför jag sneglar på den med Track Pack alt. Hellcaten.
Köpte du din privat eller på Hedin bil? Känns ju tryggare att ta det med en svensk ÅF. Har sett att det finns en del sidoimport som varit fusklagade krockebilar (Grufman bil på Youtube). Det vill man ju helst slippa.
Ja det är ju svårt. Jag köpte min 2020 för 430.000 en 2018 vit som gått 800 mil typ. Sålde på hösten samma år 2000 vilda mil senare för 400.000. På en liten bilhandlare vid arlanda som skulle flytta
Tror trackpack bara är en massa bgg plast och någon vinge så du passar i tokyo drift;)
Tycker dom är sjukt överprisade nu. Vänta lite och se vad som händer med dollarn. Går den ner ska ju bilarna ner med typ 200k minst.
Mmm. Om man skall gå på vad som är prisvärt så verkar Challengern rätt trevlig. Vet dock inte om jag vill ha retrolooken…
Fanns en billigt på blocket för ett tag sedan. En kille som ville att man skulle ta över hans leasing (Hedin bil privatleasing). Den skulle nog kunnat bli billig.
Jo men gillar inte häller klumpigheten i challenger. Var nära på att köpa en kisse i vintras för 610.000 men den såldes tyvärr när jag ringde på den. Men har aldrig kört någon av dom är mest en rolig grej att hämta ungarna på dagis med. Raka rör och svarta sträck!
Glöm bara inte att kolla försäkringen. En hellcat på mig går på inte mindre än 100k/året helförsäkring… iaf trygghansa
Underbar att köra, jag har magnariden på min som läser av fjädringen och anpassar dämpningen, och så 4 körlägen.
Min är manull (aktivt val) men tycker automaterna är vanligare.
Kör den bara på sommaren, så ingen vinter erfarenhet.
Inredning är helt ok, har inga synpunkter.
Lätt att underhålla om man gillar att göra saker själv med bilen.
Försäkrar den för drygt 1000 kr i månaden när den är påställd, helförsäkring.
Jag har inte fått så låg förbrukning som Prepp, och har fått känslan att den inbyggda mätaren är lite glädjemätare när man jämför med vad går i när man tankar, men går lätt att köra under litern på motorvägen om man kör sansat.
Infosystem inget att klaga på heller.
Sikten är rätt begränsad jämfört med konkurrenterna, men inte så att det är ett problem tycker jag, men vet att många inte gillar det och tom valt en mustang istället.
Jag tycker Camaron är överlägset snyggast och råast av de 3, men det är ju en smaksak.
Jo, baksätet är mest till för att lägga nån väska i
Hellcaten går så in i helvete!! Dock så är den väääldigt dyr i drift. Att byta tändstift kostar bara det som en bättre begagnad mazda….
Dock en bil som fungerar fint både till race samt vardagsåkning förövrigt.
Trodde den var ganska lika i underhåll som övriga v8or. Lite olja ibland typ men visst kör man skiten ut dom går det väl lite mer. Annars är ju inte effekt uttaget på 717 hk speciellt märkvärdigt på en 6.2 liters v8a. Måste ju relativt enkelt gå att få upp till 1500 hk med lite mindre modifierande
Men misstänker att halv och hel ljusen är halv kass på kissen liknande som camaron? Har led på mazdorna så är lite bortskämd nu med bra ljus
Jag hade en Suburban några år. En av cylindrarna larmade för misständning. Det visade sig att ett av tändstiften spruckit. Inga motorskador som tur var men då hade det väl blivit dyrt.
Under de år jag hade den bytte jag samtliga c-låsmotorer en i taget. När jag sålde den fick jag byta förardörrens motor för andra gången.
Köpte den ny och sålde den vid 8000 mil har jag för mig.
Inte någon höjdarkvalitet men det är ju något särskilt ändå med jänkebilar. Hade en Silverado också. Den var äldre men gav ett lite mer gediget intryck. Som en pråm att köra.
Generellt brukar amerikanerna göra grejerna mindre avancerat och större. Och Europeiska bilar gör allt mer avancerat och mindre. Har lite med avgasvärden att göra mycket turbo ger mindre förbrukning men mer partiklar typ. Och större maskiner utan överladd har högre vikt och förbrukning men mindre partiklar. Men finns säkert någon här som kan det där bättre än mig.
Men med en zf automatlåda och en v8a med lätt överladd på 717 hk om 6,2 liter bör inte generera så höga underhållskostnader. Kan nog tänka mig att den faktiskt är ganska driftsäker.
Vilken årsmodell hade du på suburban? Är väldigt sugen på nya modellen som kom nu förra året. Men dom hade ju mycket kvalitet problem jänkarna 00-15 typ.
Jag hade en -08. Svart. Den var lite kustomiserad. Allt krom borttaget. Extra snutspegel på passagerarsidan. Alla emblem borttagna - tom. bowtien på bakluckan - det hade dom ett jäkla jobb med. Huv med scoop. Allt som var krom mattlackerat. Allt guld blanksvart.
Den var underbar. Man behövde inte ta släpet med sig till IKEA.
Bodde i USA ett par år och körde bara Camaro SS och Mustang, nån enstaka gång en challenger när det andra va slut på hyrbilsfirman, prioriterade alltid Mustang över Camaro, Challenger kom alltid sist (Dock va det för att dom inte hade Challenger med cab, vilket va prio)
Camaro skön att köra, men både designen invändigt och komforten i en Camaro är hemsk i jämförelse med en Mustang.
Vill man att det ska se bra ut utåt bör man köpa en Camaro, vill man ha det bekvämt och trevligt när man själv kör så bör man köpa en Mustang istället! (Nu vet jag att frågan inte handlade om Mustang, men fick lite rant-feeling)
Jag skulle aldrig i hela mitt liv köpa en Camaro efter att ha jämfört och kört bilarna under några års tid.
Mmm. Lite oroväckande kanske. Har kikat lite på Mustangen men jag har något emot Fårrd. Dessutom är det minst ett par sådana som rullar häromkring. Man vill ju inte vara som alla andra …
Jag får släpa mig in till en storstad och provköra lite till våren låter det som.
Nu kan detta såklart ha ändrat sig på nyare årsmodeller också, bilarna jag körde har varierat lite i årsmodell, men alla har varit någonstans i spannet 2015-2018.
Ja, allt är ju relativt men det kostar på om man vill köra hellcat och sköta om den väl.
16 tändstift ’a 1000:- sedan oljor diverse slitdelar osv så kostar det på.
Sedan byts ju inte tändstiften i tid och otid, men ville bara påtala att delarna är dyra mot en äldre V8.
Sedan med tanke på inköpspris vill man ju inte chansa med underhållet direkt.
Fin bil är det verkligen, som äter upp lambo och Ferrari vid rödljusen.