Hej!
Det är så att jag inte använder min bil så mycket idag (max 500 mil/år, utan pendling) och är i valet och kvalet kring att sälja den tills vidare. En gammal Toyota-häck som gör sitt jobb men mest står på gatan ![]()
Såhär års används den mest till att veckohandla eller åka på utflykter någon helg då och då. Men framför allt används den under den underbara, men kortvariga, svenska sommaren!
Att använda kollektivtrafik i form av buss i mitt fall är dessutom uteslutet… Det är helt enkelt en för stor inskränkning på livskvaliteten ![]()
Så jag har funderat lite kring att “bil-hacka” och försöka hitta specifika modeller (eventuellt lättare repobjekt) som jag åtminstone kan göra en långsiktig plus minus noll-affär på att försäkra, skatta och förvara i garage?
Allt mek sker utan att blanda in verkstäder och jag värderar inte mektiden som arbetstid!
Man upphör aldrig att förvånas över kunskapen på det här forumet så jag provar att kasta ut frågan i etern tänkte jag!
Framför allt kanske @Skogstomten har något tips?
Vilka bilar skulle ni köpa som investeringsobjekt/nöjesobjekt om ni bortser från alternativkostnad, förvaring, underhåll o.s.v?