Hej
Sitter och funderar på detta erbjudande (24månader) Pris linsbyte (RLE) - Lev livet utan glasögon & linser!
Är det någon aspekt/kostnad jag missar eller är det verkligen bättre att ha pengarna kvar på räntekonto (tror jag har omkring 3,5% där)?
Hej
Sitter och funderar på detta erbjudande (24månader) Pris linsbyte (RLE) - Lev livet utan glasögon & linser!
Är det någon aspekt/kostnad jag missar eller är det verkligen bättre att ha pengarna kvar på räntekonto (tror jag har omkring 3,5% där)?
Spontant ser jag väl inga konstigheter. Effektiv ränta verkar stämma sånär på iaf.
Känns kanske som en felprissättning mht dagens ränteläge.
Akta bara för fakturaavgifter kanske? extra 55kr/ månad eller nå om de är sneaky. ¯\ (ツ)/¯
Jag tolkar det som att det skall vara räntefritt men att det tillkommer uppläggningsavgift och admin.avgift som ger den effektiva räntan på 1,84.
Det kan alltså inte komma en räntehöjning efter 1-2 månader.
Ja, jag tolkar det som du. Ser ut att vara ett enkelt val, men man får väl höra om det tillkommer några avgifter (eller om de glömt uppdatera hemsidan) för säkerhets skull.
Ser att de har mer eller mindre samma uppläggnings- och månadsavgift på billigare ingrepp, t ex ögonlaser som kostar en tredjedel så mycket och därmed får tre gånger så hög effektiv ränta. Lite märkligt upplägg, men de kanske räknar hem det.
Yep. Tolkar det också så. Till skillnad från den längre avbetalningstiden som finns som alternativ med effektiv ränta på 5,18 och årsränta på 3,90%.
Känns som ett alternativ de tryckt in för att få folk att ha råd.
Det som man ska dra öronen åt sig är att de säger att den rörliga räntan är 0.00%. Vad detta betyder är öppet för tolkning. Om räntan ökar (riksbanken ökar styrräntan), vad kommer då att hända med din rörliga ränta?
Jag hade ställt en fråga till kreditinstitutet.
Om du inte redan gjort det så kolla med en ögonläkare om operationen är medicinskt motiverad.
Jag har en god vän som är ögonläkare och han avråder starkt från att sätta in en linsprotes på unga människor som vill slippa glasögon. Det är en bra operation om man är 50-plus och har starr, då återställer man ju synen och protesen behöver inte hålla mer än ett 30-tal år.
Alla operationer innebär en risk för komplikationer och ingen vet vad som händer med de här linserna på lång sikt. Att byta ut en protes är dessutom en svår operation som kanske inte ens går att genomföra.