“Vi har tagit fram de bästa funktionerna för användning och hantering av laddstationer och förenklat processen för lokalisering och betalning av laddning för eldrivna fordon. Med vårt enkla och pålitliga system kan förare självsäkert välja eldrivna fordon och laddstationsoperatörer kan lättsamt hantera stationerna.”
Med tanke på hur bra aktierna i Garo och CTEK har gått så tror jag man är skyldig sig själv att ta en titt på detta företaget. Elbilshypen fortsätter i USA med RIVIAN etc.
Notera gärna hur kopplingen till verkligheten är något “speciell” just nu:
“Stats: Just days after going public, Rivian Automotive’s (RIVN) market capitalization zoomed past that of Volkswagen (OTCPK:VWAGY), which is the second-largest automaker in the world by volume. Putting it in perspective, VW manufactured 9.3M vehicles last year, compared to the 150 electric trucks produced by Rivian. Rival Lucid Motors’ (LCID) market value also closed in on GM’s (GM) and topped Ford’s (F) on Tuesday, underscoring investors’ appetite for EV makers and the hunt for the next Tesla (TSLA).”
Jag är ju orolig för bubbla i alla mina IT-bolag, men elbilsbranschen känns bubblig!!
(= fakultet(bubblig)! )
Med tanke på Opter etc så provade jag denna gången att både teckna på fler än ett konto, och att söka lite mer aktier på ett av kontona, vi får se om det var tillräckligt många jag sökte för att få tilldelning, eller om de kanske kör den lite mer “demokratiska” att de lottar ut minimiposter.
Jag fick inte tilldelning från nordnet men har inte fått besked om varken tilldelning eller avslag från Avanza. Har ni andra som ansökt fått svar från Avanza?
Edit: Fel av mig. Rörde till det. Fick inte tilldelning på nordnet som jag först trodde.