Coeli fronter markets fxd inc.R Avkastning?

Slängde in en slatt i denna “högrisk räntefond” för ca 4 månader sen och den har gått fantastiskt bra hitills nu är bara frågan varför?

De underliggande räntorna är statsobligationer i “fronter markets” dvs ett steg förbi emerging markets tänk Botswana, paraguay etc.

Räntorna dessa länder får betala är natuligtvis ganska höga pga risk. Men 13-14% avkastning på fyra månader är orimligt

Vad sätter igentligen värdet på en sådan här fond?

Jag har kollat på avsnittet med captor men blir inte klok på detta.

Tack på förhand

Räntefonder går ju upp när räntan sänks så det kanske är därför? Borde också finnas en valutaeffekt i fonden.