Coinbase direktlistning..popkorn tajm

Sitter och väntar… :popcorn:
UPPDATERAT länken…

1 gillning

+57 % just nu. Så lär bli kul för den som kom in på 250 USD.

Hahh vilken action fram tills första röda stapeln kom

Det startade på typ på $381

1 gillning

OK. Anställda/ägare på bolaget lär skratta iaf.

Följer ni Kevin som jag länkade till? Underhållning!

Hahah Im gonna get hit

1 gillning

Någon som köpt? Jag hade en order på 10st liggande ett tag på $355, hade varit kul att varit delaktig…

Uppdaterat länken i första inlägget…mycket underhållande…

1 gillning

Hehe, ja det var underhållande, i ca 5 minuter :grinning_face_with_smiling_eyes:. För er som undrar, så sitter han alltså och livekommenterar kursgrafen, vilken optimist! Särskilt underhållande var när grafen “studsade” vid ca 390, då blev hans analys att kursen hade “stöd” där. Döm om min förvåning när jag idag ser att aktien stängde på 328 :grinning_face_with_smiling_eyes:.

Tack för popcornen, ska bli kul att se hur det här fortlöper.

1 gillning

Hade lagt in en massa köporders från 340 till 380 (ca 120k). Fick 20st på 381 och sen drog det iväg till 425 å jag låg ca 8500kr+. Blev tyvärr för greedy och tänkte vänta till jag var 10k+ men då vände det nedåt och så jag sålde det mesta på 395 och slutade nog på ca 2000kr+ minus en del courtage.

2 gillningar

Grattis till en lyckad trade, jag fegade ur och och tog som sagt bort min order innan öppning. Hade varit risk att man fått jaga för att komma in och sedan gjort bort sig och inte sålt i tid.

1 gillning

Alla insiders verkar ha dumpat sina innehav, eller? :thinking:

1 gillning

VD Brian Armstrong ha sålt aktier (i Coinbase) till ett värde av 291,8 miljoner dollar på introduktionsdagen. Något som dock endast motsvarar 1,5 % av Armstrongs totala innehav. Armstrong har därmed 98,5 % av sina aktier kvar

Länk : https://www.coindesk.com/coinbase-ceo-sold-291-8m-in-shares-on-opening-day

Så är ju inte så stor del av sitt “innehav”…

Jag kanske missförstod listan?
(https://twitter.com/sptr90/status/1383785515153952782?s=21)

Den där listan är #fakenews. Orginaltweeten är raderad och deras Chief Strategy Officer har dementerat innehållet.

Härligt att känna sig ägd så här på söndagskvällen. :rofl:

Det verkar vara en hel del missförstånd som florerat kring det här i helgen. Även DI hade en artikel angående hur “insynspersoner säljer i Coinbase”. Men det var ju hela poängen med deras direktnotering. Det trycktes inga nya aktier som jag förstått det utan alla aktier härstammar från tidigare ägare. Deras CSO skriver i en annan Tweet.

In a direct listing, you need sellers otherwise there is no liquidity. so ridiculous that people are grasping at straws to throw shade at the Coinbase team.

2 gillningar