Hittade till denna länken idag som redovisar var Bolmesons har sina investeringar någonstans. Airtable - Innehavslista (uppdaterad 2022-12-01)
Kan någon förklara för mig varför de har investerat i så mycket? ![]()
Hittade till denna länken idag som redovisar var Bolmesons har sina investeringar någonstans. Airtable - Innehavslista (uppdaterad 2022-12-01)
Kan någon förklara för mig varför de har investerat i så mycket? ![]()
Kanske för att de driver ett forum och blogg om ekonomi. ![]()
Ser ut som vartenda enskilt innehav på vartenda konto listas i en enda lång lista. Inte så konstigt tycker jag för min hade varit mycket längre ![]()
Sen kan ju varje innehav vara 1 kr eller 1 gazillion kr. Det framgår ju inte.
Frågan är väl om @janbolmeson ver om att det ligger ute på den sajten?
För att en global indexfond är den absolut bästa investeringen och varje investering som gör att portföljen avviker från ett globalt index kommer att påverka den riskjusterade avkastningen negativt.
All reklam för Lysa verkar ha varit lönsam med 89 MKR i Bolmessons bolag RTPL Holding AB.
Du kanske ska läsa på lite vad RTPL är för något. Delar av de pengar och/eller tillgångar som finns på RTPL’s balansräkning är exempelvis mina.
Tror att Goda Tider AB saknas.
Exakt så - inkluderar t.ex. dotterns “veckans aktie”-konto. Framförallt är rätt många innehav gamla vilket gör att det tar emot lite att sälja dem. De har mer ett psykologiskt värde i portföljen eftersom de ligger på t.ex. många procent plus. Det känns bra när man loggar in på kontot. ![]()
Exakt så - t.ex. summan av investmentbolagaktierna är mindre än 1 % av portföljvärdet.
Ja. Och din poäng är?
På riktigt? ![]()
Nej, är inte delägare i Goda Tider AB.
Jag studsade mest på innehaven i Bitcoin och Ethereum. Lärpengar?
Det ena utesluter väl inte det andra? Man kan investera brett och billigt i största delen men ändå lägga pengar på andra investeringar för intresse/hobby/lära sig.
Jag hittar bara den här tråden och ett generiskt holdingbolag. Men jag antar att det är typ “RikaTillsammans Patreon Lekhink”? Något slags aktieklubb?
Det skulle man väl kunna kalla det. Gratis årsredovisning ger även en hint om holdingbolagets faktiska innehåll, och googlar man det finns det ju en del artiklar online gällande upplägget ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
tio
Exakt. Totalt 150 kr i Bitcoin… som dessutom halverats i värde förmodligen. ![]()
Exakt, viktning är högst relevant. Många av aktierna är färre än 10 till antalet (t.ex. 2 Tesla, 1 Google-aktier) etc men de har varit med i 15+ år.
BullionVault är dock ett relativt stort innehav från tiden när man inte kunde köpa guld på Avanza/Nordnet. Dum skatteeffekt på försäljning så det får ligga.
Haha, extremt nära faktiskt. ![]()
![]()
I like the stock.
![]()