Den 26/11 accepterade jag utköpet av Convestro AG men har inte fått tillgång till pengarna än. Fler än jag i samma sits? Har dem hos Avanza
Samma här. Vet inte varför det dröjer.
@Andre_Granstrom har du någon aning om vad som gör att det dröjer i nuläget?
Från vad jag kan se drar det ut på processen pga regulatoriska skäl:
Vi slapp långdragna processer i Concentric, Tethys & Doro, men tyvärr verkar tyskarna vara bra mycket mer långsamma än sina svenska diton ![]()

Hej! Någon som har tips på var man kan följa utvecklingen i det här ärendet? Värdet på acceptansaktien verkar ju stadigt ticka nedåt medans vi väntar på tyskarna. Eller har jag missat någonting?
Från Covestros hemsida:
” The offer will be subject to customary closing conditions in relation to merger control, foreign investment control, EU foreign subsidies clearances. Closing is not expected before the second half of 2025. ”
Är det ngn som har mer information nu eller🤔lite nyfiken bara
Tyvärr inte, varit i kontakt med deras IR, men enda informationen de kunde uppge var att transaktionen skulle vara klar i höst ![]()
Sista gången man är med i Bud-arb i långsamma Tyskland!
Håller mig till Norden & USA framöver.
Verkar som EUkommissionen ska granska affären ändå:
Fick ett mail från Avanza men där artikellänken inte fungerade.
Tack för uppdateringen ![]()
Börskursen har gått ned senaste dagarna. Någon som har nyheter?
BRUSSELS, Sept 3 (Reuters) - EU antitrust regulators are set to pause their investigation into Abu Dhabi state oil giant ADNOC’s 14.7-billion-euro ($17 billion) bid for German chemicals company Covestro (1COVG.DE), opens new tab, a person with direct knowledge of the matter said on Wednesday.
The temporary halt will give the European Commission more time to gather information on the deal, the person said. The EU executive, which acts as the antitrust enforcer for the 27-country bloc, declined to comment.
XRG, the international investment arm of ADNOC, said some of the Commission’s information requests appear to be irrelevant to the deal.
“Clearly, if such a decision were taken, we would be very disappointed,” an XRG spokesperson said, referring to the temporary halt in the EU investigation.
Verkar som alla kriterier för köpet är uppfyllda nu.
Nu verkar pengarna vara utbetalda iallafall
någon som vet hur de ska beskattas?