CSN-lån

Hej!Jag har 2,5 år kvar på min utbildning och har tagit fullt CSN-lån som jag har lagt undan. Är det värt att investera en del av dessa pengar i ett isk konto på avanza (länsförsäkringar global indexnära + spiltan räntefond Sverige)? Jag har hittills investerat ca 5800 kronor i det kontot och har gjort det i kanske 2 år nu. Så då undrar jag om det är värt att lägga in en större summa från CSN-lånet i det isk kontot så att dessa pengar hinner växa inom 3 år när jag är intresserad av köpa en lägenhet.Förutom CSN-lånet så har jag även pengar till en kontantinsats.

Nej. För kort tid för att investera. Speciellt i dessa tider då en riktig krash som kan ta väldigt lång tid att återhämta sig.

Däremot gör du helt rätt i att låna fullt CSN med insikten att de behövs till en lägenhet. Det är i stor sett gratis då inflationen är högre en räntan, och villkåren mycket bättre än du någonsin kommer att få på ett bolån. Leta rätt på ett sparkonto som ger några tiondelars rända (Nordax etc) så går du redan där plus på CSN räntan på 0.16%