Vad innebär det att ”dansa nära utgången”?
Att du gör dig redo att lämna men du vill inte göra det ännu eftersom festen pågår fortfarande och du vill inte missa något roligt.
Typ se till att bara ha likvida lättsålda aktier med tighta stopploss order aktiv.
ETFer istället för fonder.
Inga lån på depon.
Du är på krogen och hämtar ut jackan ur garderoben för att slippa stå i kö en timma… 
Bredd på att avbryta vad man än gör vid tillfället för att snabbt sälja av det man i förväg bestämt ska säljas av.
Svårt att exekvera eftersom man tenderar att vänta tills festen är över, och då blir det trångt i dörren, speciellt när börsens stora gorillor ska ut.
Som småsparare måste man vara ute i god tid, speciellt med fonder, och ta hem eventuell vinst före börsen börjar gå ner / festen är över.
Annars kan man ju med lång tidshorisont snarare sitta kvar.
Att du har;
Fingret på säljknappen.
Då blir det inte mycket annat gjort!