Skärmen har för mig numera blivit den viktigaste delen i setupen när alla datorer klarar allt arbete som jag behöver. När man är över 40 och sitter hela dagen spelar skärmen stor roll!
Letar efter en 32" 4K med minst 100 Hz för helst under tio tusen.
Är KVM-switch helt flexibel och kan användas för att kombinera en stationär speldator (egentligen allround-dator) med en laptop? Det verkar ju handla om att kombinera inte bara skärm utan även mus och tangentbord.
Jag vet inte riktigt vad du menar med helt flexibel men ja, syftet är att kombinera två (eller flera) datorer till en skärm, tangentbord och mus. (KVM= Keyboard, Video, Mouse).
Dock vad gäller framför allt spelprylar får man vara lite vaken på att den har stöd för upplösning och frekvens på skärmen och har man mus/tangentbord som har “specialfunktioner” kan de strula (t ex styra RGB).
Personligen använder jag numera en skärm med två ingångar och en USB-Switch istället, två knapptryckningar istället för en för att byta dator men det går att leva med då jag har lite fler USB-prylar som blir kopplat till båda också