Den mest häpnadsväckande människan ni träffat?

Vore riktigt kul att få höra om de mest häpnads veckande människor ni på RT har träffat/lärt känna som liksom riktigt skakade om er världsbild/verklighet…

Jag får väl börja. Inget extremt i mitt fall men jag kommer i alla fall att tänka på henne ibland med några års mellanrum, varje gång inser jag vilken sopa jag är…och att jag borde talat om för henne vilken hjälte hon var, vilket jag aldrig gjorde.

Gymnasiet, Vikarie. Hon kom in. Absolut noll koll. Hur hon fick jobbet frångår mitt fullständigt mitt förstånd, inga som helst kvalifikationer. Vi elever levde riktigt skitiga rövare och totalutnyttjade denna kvinna, b.l.a. för glädje betyg m.m. Men hon lyckades vända oss över ett halvår, lära sig. justera. Personligen hade jag kanske hellre använt Hagelbössan än överlevt dessa “förbaskat taskiga tonårs skitungar” Ett år senare var hon som fisken i vattnet och kanske den bästa läraren. Mycket svårt att förklara men vilken Människa. Ord är svårt för mig, men vilken kämparglädje och sen se henne lyckas fullständigt förändrade min världsbild.

8 gillningar