Och varför? Vad skulle du vilja fråga eller diskutera?
Jag skulle vilja träffa Günther Mårder för jag inbillar mig att vi har så mycket gemensamt. Vi skulle diskutera hur man maxar inköpspriset på knäckebröd, hur länge man ska duscha och vid vilken tid på dygnet.
Vi skulle avsluta “dejten” med en varsin meny på Biltema, 2 för 1.
Vet inte vad som ryms inom ramen som framgångsrik.
Vet att det finns någon slags trend där typ amerikaner får välja mellan en middag med Jay-Z eller 500 000 USD och kontentan är väl såklart att hans visdom skulle vara värd så mycket men själv hade jag valt pengarna även om det var 5000 USD.
Jag är nog för cynisk för att tro att jag skulle få något extremt stort eget förbehåll av att träffa någon framgångsrik person, jag har inget jag skulle ”pitcha” och känner inte att jag skulle ha så mycket praktiskt att lära mig
När jag var barn drömde jag om att träffa min idol Micheal Jackson, idag är jag väl glad över att det aldrig skedde
Det här tycker jag är konstigt! Man kan lära sig något av alla människor och “höjdare” är svårare att få tag på. Likt lodjur strövar de omkring på vidderna och håller sig skyggt ifrån oss övriga. Vi vet att de finns men har aldrig sett dem.
Skulle hellre spendera en helkväll med parkalkisarna men det vore intressant ändå att skaka tass med nåt av högdjuren.
Miljardären Erik Selin vill jag ta tempen på och fråga vad han sysslar med egentligen.
Jag vet inte vad du menar med framgångsrika och de allra flesta människor är mer lättillgängliga än någonsin att få tag i.
Jag har några kunder som är miljardärer och en gemensam nämnare för alla dem är att de har en mailadresser de läser som är förnamn.efternamn@företagetdeäger.se
Jag har genom mitt jobb träffa några framgångsrika svenskar (miljardärer) och suttit 1on1 med dem hemma hos dem, fikat med dem osv och min enda insikt är att de flesta är helt vanliga människor. Ingen som har chaufför eller butlers, tänker mig dock att detta kan vara en stor kulturell skillnad i andra länder.
Om man själv har idéer tror jag att kontaktnätet många av dessa kan personer kan ge är otroligt bra men att träffa sådana personer har inte gett mig någon större utveckling som person
Framgång kommer i många varianter. Markus Allard är intressant med sitt egenstartade politiska parti. Skulle gärna knäcka en öl ihop med honom och prata om livet.
Jag skulle gärna ta en pratstund med Torsten Jansson. Helst i hans ”sommarstuga”. Han verkar vara en spännande person. En sån som kan prata med bönder på bönders vis… Jag vill höra honom berätta om drivkraften, om hans hjärtefrågor, vad han drömmer om, hur en vanlig arbetsvecka ser ut o vad han gör när han kopplar av. Bland annat.
Rika människor är obehagliga—de kan stämma skiten ur dig och förstöra ditt liv fullständigt om de råkar störa sig på nåt du gör Bäst att hålla sig undan