Jag sparkar väl in en öppen dörr här i forumet nu.
Det är kristallklart att man blir lycklig av pengar. Tror ni mig inte fråga en fattig.
Jag känner att mina pengar bidrar till ett lugn och harmoni i mitt liv där den tidigare associationen med pengar eller rättare sagt bristen på pengar förknippades med något ångestfyllt och olustigt, en känsla av hopplöshet och djup leda.
Jag kommer aldrig glömma cykelturen till stranden i 7:e klass och jag var den enda som hade en rostig BMX utan växlar köpt för 50 kr.
Det tog ju 1000 år för mig att cykla och jag var där sist av alla och hann knappt bada innan det var slut och läraren tyckte så jävla synd om mig så hon körde mig hem och sa till mina föräldrar att “ni får köpa en vettig cykel till er son.” Jag skämdes så…
Om det bara tog slut med det där cykelutflykten men när man dessutom hela högstadiet fick ärva kläder (billigt och bra)och såg ut som ett jävla miffo i sina förstora kläder.
Alltså förlusten i coolhetskapital(som är så viktigt på högstadiet.) var så förödande. I coolhetskapital var jag bankrutt från början.
Jag var HELT OSYNLIG på högstadiet. Det var som om man inte fanns.
Det finns grader i helvetet och detta var inget jag dog utav men känslan var värst. Man känner sig mindre värd. Så kände jag iaf.
När man har pengar är det mycket lättare skänka pengar till välgörenhet. Jag köper helt klart att någon som har svårt betala hyran inte kan skänka pengar till välgörenhet. Därför önskar jag att fler människor blev rika.
Det känns fantastiskt kunna vara med i Unicef, flickafadder och operation smile utan att det svider i snåltarmen.
Jag sover gott numera. Jag har tillräckligt på bankkontot med insättningsgaranti för att kunna sova gott. Vad som än händer på marknaden.(?)
Pengar är ett mått på frihet. Alla vill ha frihet. Har du mer pengar har du mer frihet. En matematik tom jag förstår.
För övrigt känns det som man har en superhjälteidentitet när man är rik och vill hålla tyst om det.
Jag är den som tar vara på kollegornas tomma pantburkar, pantburkarna gör inte mycket för min förmögenhet. Det gör jag helt enkelt för folk inte ska misstänka att jag är rik. Jag är Bruce Wayne och Batman!
IRL är jag Bruce Wayne(om han samlade burkar) och här på Forumet vilket är min enda sociala medier kanal där jag kan vara mitt rika jag, om än anonym är jag Batman!
Erkänn! Alla vill känna sig som Batman!