Det där med skåpbil till firman?

Jag gillar bilar. Jag vet vad jag vill ha när det kommer till personbil. Men när jag tittar på en mindre skåpbil/transportbil till min firma så är jag helt vilsen.

De är ju så fruktansvärt tråkiga! Och känns som de är 10 år äldre än vad de egentligen är.
En Renault Kangoo årsmodell 2022, den kändes förvånansvärt spartansk och kvaliteten på inredningen lämnade mycket att önska. Körkänslan ska vi inte tala om…
Provade en Mercedes Citan också, bättre kvalitetskänsla men fortfarande det där med hur den är att köra och inredningsmässigt var den spartansk den med, nu var det visserligen med standardutrustning.

Är det jag som har helt fel synsätt på dessa bilar?
Nån form av körkänsla måste väl finnas även i denna typ av bil? Eller? (Jag förstår dock att man inte kan få körkänslan från en bakhjulsdriven tysk med mittmotor) .

Ska jag helt enkelt bara finna mig i att det är bra lastvolym och helst dragkrok och sen strunta i hur den är att köra eller finns det bättre alternativ?

Kolla å provkör lite större modell då… Jag förslår Vito… Väldigt mycke personbil…

Kangoo och Citan är samma bil, inredningen i mercan är dock mer påkostad.

Caddy och Ford Connect från ym 2024 är också samma bil. Forden finns dock endast i personbilsutförandet (minivan ) som ym 2023.

Finns connecter kvar att köpa som inte fått facelift av ym 2024. Jag är inne på min tredje, mycket plats i kupén, drar 0,5 (1,5 liters automat).
Jag rekommenderar L2 längd då den har längre hjulbas än L1 och sväljer vägen bättre, inte alls så studsig som L1an. Ska du dra mycket rekommenderar jag 2.0 liters motorn.

Ska du upp på vitostorek så rekommenderar jag ford custom, dessa är tystare, drar mindre och är allmänt trevligare än vilken vito/transporter som helst. Finns som 3 eller 6 sits.

1 gillning

ID Buzz Cargo.

1 gillning

Plus ett på den :point_up: