Det blev lite mer, men höll inte året ut
.
Gott nytt år!
Det blev lite mer, men höll inte året ut
.
Gott nytt år!
Jag tog bort ig då 50% var reklam utan alla inlägg. Hittills har jag inte ångrat mig.
Kan rekommendera boken “Dopamine Nation”.
Bakom varje kick finns en bakfylla men det finns hopp.
Världen idag är fylld av skräddarsydda droger och du kommer se “knarkare” överallt. Har testa avhållsamhet från dessa en tid och kommer på mig själv med att njuta av de enklaste saker. Testa.
Fasiken, nu är jag ju här igen likförbannat

Nu när jag är här igen och småtjafsar i olika trådar har jag reflekterat lite över det här.
Tror att jag scrollar och söker likes mycket mer när jag är uttråkad, frustrerad, nedstämd eller stressad.
Jag har hinkarna på plats och det ökar långsamt efterhand och är ungefär lika kul som som att se målarfärg torka. Så där i övrigt finansiellt överintresserad person är jag nog inte (FÖP?) Det mer tekniska finliret om att spara 75kr på elen intresserar mig föga, även om det potentiellt leder snabbare till FI
Många trådar är trevliga. Vissa är tjafsiga och kul att följa emedan en del handlar om vilken värmepump/bil/tvättmaskin/kockkniv som är det mest ekonomiskt fördelaktiga valet.
Blir jag mindre uttråkad, frustrerad, nedstämd eller stressad av att scrolla RT? Sannolikt inte. Jag borde satsa mer på avslappning, styrketräning, vänskap och sömn istället tror jag?
Svårt dock, jag dyker kanske upp ibland när jag tar ett återfall
Häpp!