Mina löparskor! Älskar att springa ![]()
Skogsmark, som utan ngn större risk nu gett 3,5 ggr pengarna (före skatt) och har ändå 1/4 kvar.
Innan jag insåg att globalfond var något bra låg jag ca 80% investerad i LF Fastighetsfond. (Diveriserat och bra…) Sålde av allt 2021och la allt på LF global istället.
I pengar: först biotechfonder och sedan teknikfonder.
I övrigt investerat tid i mig själv i själ och ande. Detta har resulterat i att alla områden i livet har blivit bättre. Relationer, behov av materiella ting, bättre beslut i alla sammanhang.
Lägenheten. Har väl dragit in en kvarts miljon eller så på Airbnb och olika uthyrningar. Bott i princip gratis sen jag köpte den 2009 kontant för 500k.
Bostadsrätt på Södermalm. Köpte tillsammans med dåvarande hustrun för 6,5 milj. Fick köpa ut henne för 1 mil när vi skildes. Såldes 5 år senare för 10 mil. Hade då 4,5 i lån så blev 5,5 över (innan skatt).
På hur lång tid?
En bra säng och kontorsstol.
En bostadsrätt i stockholm. Köptes för 4,8 miljoner kr och såldes för 6,5 miljoner kr två år senare. Vi hade lagt ca 200tkr på renoveringar.
Eftersom vi sålde i peaken köpte vi nytt i peaken också. Huset vi bor i nu värderas i dagsläget till nästan en miljon lägre än vad vi köpte det för. Men det spelar ingen roll för vi har inga planer på att flytta ![]()
I kronor är Avanza min bästa investering om vinsten måste vara realiserad. Jag har ganska mycket kvar men sålde en del och fick ett par hundratusen i vinst när jag förberedde “dra åt helvete pengar” som jag sedan inte behövde använda.
Samma här
1o tecken
SEB’s Internetfond 1999. 20000 blev 80000 på några månader. Den ligger klart på topplistan.
Tre optionsaffärer i SSAB med tydlig upptrend och regelbundna rekyler. 5000 blev 100000 på en månad.
Det som genererat mest pengar är huset jag byggde 1999 och sålde för några månader sedan. Det blev runt 5 miljoner i vinst. Men för några år sedan köpte jag en tomt föt 1,7 miljoner och styckade upp i två. Den processen tog två år och under tiden rusade priserna på tomter och jag sålde båda för 4 miljoner. Det var den klart bästa affären när det kommer till avkastning. Men åren 2004-2010 gjorde jag många bra tomtköp i Stockholm som ibland gav flera hundra tusen i vinst på bara någon månad. Bra tider det🙂
EN BR för många år sedan. Gjorde +9000% på två år! - Enda problemet var, att jag betalade 1 SEK för den, så vinsten i SEK var blygsam! LOL
Byggde vårt hus till stor del själv i slutet på 90-talet. Idag belånat till 20% värderat till 5,8. Nyligen byggt ett mindre hus aningen utanför Umeå dit vi nog landar som pensionärer om några år. Detta helt på egen hand till en kostnad mindre än 2,0. Värderat till 3,9 och belånat till 25%. Jobbar med helt annat än bygg så detta har varit/är mer eller mindre en hobby. Byggt en AC Cobra emellan husen också. Sålde för dubbla kostnaden, men timpenningen måste anses som riktigt usel ![]()
Jag köpte Eolus Vind för ett litet arv som jag fick. Dom kostade då ca 19kr, när det var dags att renovera hemma så sålde jag dom för 203kr… En peak som dom aldrig har kommit tillbaka till…
Pengarna har renoverat en hel våning i vårt radhus, installerat braskamin och bytt kök… Det finns fortfarande kvar en hel del och om kommunen tycker att min balkong ide är bra så är det nästa projekt…
Redan nämnts i tråden men löparskor. Har förlängt min förväntade livslängd med minst ett år och förväntade år med hög livskvalitet med mer än så.
Läste en intressant studie om löpningens effekt på levnadslängden. Slutsatsen där var att livet förlängs, men bara motsvarande tid som tillbringas i löpspåret. Författarna sammanfattade det hela med “they better enjoy running for it to be worth it”
Blygsam investering som inte var tänkt som en investering. Köpte på mig ett tungt guldhalsband i Dubai på 90-talet. Betalade 70-80 kr/gr (om jag minns rätt). Får hoppas det är äkta.