Din bästa investering som inte har med fonder eller aktier att göra?

Jag spelade mycket CSGO förr och även lite nu för tiden. Spelade på hög nivå som Global Elite och har nästan aldrig lagt en krona på skins eller produkter ingame. Dock har jag öppnat några lådor där man får skins och de har oftast inte varit värt någonting. Jag har därför bara sparat dessa lådor och items och glömt bort dom.

När jag skulle spela med en kompis som hade lägre rank än mig så kunde vi inte spela rankat för det var för stor skillnad mellan mig och honom. Jag köpte då ett använt konto från en kille på facebook, 200 kr betalade jag för det och då var ranken typ som min kompis så vi kunde spela. När jag loggar in på kontot så ser jag direkt att han har en massa skins på sitt konto, de flesta var relativt billiga men några stack ut, först en kniv Karambit Case Hardened som jag inte minns vad den var värd just då. Sedan fanns det flera andra skins som var från 50 kr till kanske 500 eller 1000 kr värda. Jag skickade över alla dessa skins till mitt vanliga konto för att säkra upp dom.

I veckan nu så kom jag ju på att man kan ju sälja dessa skins då jag inte spelar så mycket och bryr mig egentligen ingenting om detta. Sålde av allt och fick ihop över 800 euro varav den kniven sålde jag för 500 euro och en annan kniv jag hade fått av en kompis som tack för att jag gav han ganska många lådor att öppna. Den såldes dock bara för 130 euro.

Så jag betalde alltså 200 kr för ett konto med skins värda över 600 euro. Kan ju vara bästa procentuella investeringen hittills.

4 gillningar