Dividend growth ETF

Hej alla kunniga :waving_hand:t3:

Jag är på jakt efter ETF:er med tillväxt i sin utdelning.

Just nu har jag lite småslantar i SPYW, ZPRG, VDIV, SPYD, VGWD, XACTHDIV, QDVD, och IUSA.

Känner att det har blivit lite väl spridda skurar nu, och behöver skalas av lite grann.

Av hela mitt innehav, verkar det enbart vara XACTHDIV som har en stadig ökning i sina utdelningar?

Kan detta verkligen stämma?

Idealet vore en ETF med aristokrater (likt SPYD, SPYW och ZPRG), men med en utdelning som även speglar “den heliga graalen” för just aristokrater i sin tillväxt, och inte fluktuerar som ett hopprep både uppåt och nedåt.

Finns det verkligen ingen sådan ETF? Eller är det bara jag som har lyckats missa detta utbud?

Jag är inte på något sätt ute efter en diskussion om huruvida en ETF med utdelning är bra eller dåligt eller hur det påverkar skatter eller avkastning i någon form, och uppskattar att detta respekteras och diskuteras i alla andra trådar ämnade för sådana frågor.

Tack på förhand :rightwards_hand:t3:

Jag har några procent i denna: QDEV : SPDR® S&P Developed Quality Aristocrats UCITS ETF (Acc)
Finns på både Ava och NN.
Delar dock inte ut, men kanske kan vara värt det ändå beroende på syftet (?)

Är dock kanske mer riktad mot kvalitetsbolag än vad du söker, men i regel har kvalitetsbolag stabil utdelning också så det går ofta hand i hand :slight_smile:

1 gillning