Dubbelt så roligt nästa år?

Sluta leta roligt - roligt är här och nu.
Sluta tro att du måste ha rätt.
Sluta önska ngn annan borde ändra sig.
Sluta skyll på andra.
Sluta tro ngt måste inträffa för att det ska bli roligt.
Sluta vilja ha ngt du inte kan få.
Osv…

Det låter som att du behöver lyssna inåt på dig själv. Strunta i vad andra tycker och hitta vad som är du. När trivs du bäst? När mår du som bäst? Och vad gillar du egentligen inte? Människor har så mycket tyckanden om saker och ting, om hur livet ”ska” vara och att man ska uppnå så mycket. Det är lätt att gå vilse och faktiskt missa vad man själv trivs med.

Och för att svara lite konkret på din fråga, det här är vad jag kommer på nu om mitt roligare 2025:
Jag vill anstränga mig mer för mina relationer. Att umgås med nära och kära. Skratta tillsammans.
Åka skidor. Gå på konserter. Jag vill ta brunt bälte i karate. Vara ute i naturen mer. Prova vågsurf ännu en gång. Se till att vindsurfa med klubben. Åka wakeboard igen och ta med vänner på det. Återuppta mountainbike så att jag känner att det är kul igen. Vara på stranden. Sommarkvällar med vänner. Med mera med mera….:sunny::smile:

3 gillningar

Mer alkohol och en lagom salongsberusning lite då och då. Detta kan med fördel kombineras med god mat, ost och charketurier.

4 gillningar

”Roulitt å roulitt… grijsärr sa intä ha roulitt!”

Jag ser fram emot första helt arbetsfria året med stimulerande FIRE-ekonomi och många grejer jag vill testa i vardagen.

3 gillningar

Vi väntar med spänning…

Har det blivit roligare?:grin::winking_face_with_tongue:

1 gillning

Genom att bjuda på sig själv, det lilla jag har hunnit va i “vuxenlivet” så har jag lagt märke till hur jäkla tråkiga alla har blivit, alla har fått nån fasad.. Why so serious?

men ja för att svara på din fråga om vad jag borde göra, så är det att sluta prokastinera och bara slutföra de uppgifter jag har som knagar i bakhuvudet.. Lättare och ha roligt om man inte har en bakomliggande stress som jagar en..

Skulle man även slippa sin sociala ångest skulle de ju hjälpa :joy: men nu ska vi inte överdriva

Ja faktiskt! Sådan kunde ju börsen varit roligare, men jag njuter framförallt av i stort sett allt som bara sågs som nödvändigt ont tidigare och sömnen ska vi inte ens snacka om. Effektiv är ju en term forumet gillar. :smiley:

3 gillningar