Dyraste fonden i er portfölj?

Tjena

Vilken är er dyraste fond och varför har ni den?

Jag har ”Cliens Småbolag” - 1.14% på Levler.

Jag gillar förvaltaren Carl Sundblad. Utklassat jämförelseindex senaste fem åren. Den är dyr men har presterat bättre än många andra småbolagsfonder över tid. En högre avgift kan vara befogad hos SB-fonder för de krävs ju mycket mer analys för att hitta de bästa bolagen

1 gillning

AMF Aktiefond Global - 0,45%
Ingen anledning bara ren tur att den slagit övriga globalfonder senaste 5 åren.

1 gillning

Jag har 5% i en småbolagsfond i tillväxtmarknader som kostar 0,55%.

SPDR® MSCI Emerging Markets Small Cap UCITS ETF

Min näst dyraste fond kostar 0,39% och är en global teknikfond som jag har en liten skvätt i i en av mina tjänstepensioner. Den är egentligen mycket dyrare men är rabbaterad i tjänstepensionen.

I övrigt kostar mina fonder runt 0,05%-0,25%.

1 gillning

Avgiften på Levler är 0.35%. Gör vad du vill med den infon men tänkte jag droppar den :slight_smile:

1 gillning

Goldman Sachs India Equity Portf
Till den nätta lilla avgiften på 1,98%

2 gillningar

Oj vad billig den var. Jag har den på savr och tyckte det var billigt. Kanske dags att byta…!?

Lf global, 0.22%. :moneybag:

Har iofs bara två fonder, den billigare kostar 0.21%. :yum:

2 gillningar

Min dyraste fond heter Storebrand Emerging Markets. Hiskeliga 0,43% ! :wink:
Har tidigare kört lite AuAg Silver bullet för ca 1,4%, men för en tid sedan kom jag till sans och samlade allt.

2 gillningar

Med en snittavgift i portföljen på 0,30% så kommer på delad 1:a plats:

• DNB Klimat indeks S, 0,32%
  • Storebrand Sverige Plus A 0,32%

1 gillning

SPDR MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF och SPDR MSCI Europe Small Cap Value Weighted UCITS ETF 0,3% i avgift. Jag blir ruinerad.

Avanza Global 0,26% kanske total avgift

Lynx, 8,1 procent år 2022.

Min dyraste var Handelsbanken Multi Asset 100 på 1,55% som banktjänstemannen övertygade mig att skaffa för ett år sedan. Den har visserligen gått bra sedan dess, men sålde den i fredags till förmån för global indexfond + Lysa.

1 gillning

Coeli Global Select i lekhinken. 1,03% avgift på SAVR

1 gillning