Du hänvisar framtiden till ett klipp från en nyhetskanal, i sken av att de är verkligheten, medans de är ganska dåligt påläst rapportering i vad som egentligen händer, de vill säga du vet inte att biden administrationen har satt nytt rekord i att ta upp råolja 2023
så i verkligheten kan du byta ut den bilden till en med biden för de stämmer mer med verkligheten.
och har man den bilden är de som att köpa aktier i tips från aftonbladet, man litar blint på medias bild och gör ingen egen analys alls.
Men nu är biden äntligen borta och solenergi är en kommande vinnare.
Vilken föredrar du?
Jag föredrar fakta vilket nästan inga nyhetskanaler rapporterar längre känns de som.
Att klanka på fox och hylla ab är lite parodi lika som att göra tvärtom… jag tycker båda suger
Min tolkning är att Trump administrationen är mer föratagsvänlig och ser mer till att bolag utvecklas oavsett vad de producerar, vill folket ha solceller så kör på, de är mycke effektivare än regleringar.
US crude oil reached a new, all-time high of 13.4 mb/d in August
Är det biden/kamalas gröna energi satsning ovan menar du?
USA har aldrig förr pumpat upp denna mängd olja, så för de som tänker olja är dåligt för miljön kan de inte varit värre.
Rätt planet hoppas jag, vi får se om sådär 2 år hur min portfölj utvecklats
Kommer ha 10% av portföljen allokerad mot solcellsbolag eller närliggande när jag har lagt in de som ligger på kön.
De han pratar om är de som biden nu byggt upp åt honom, att de tar upp den själv istället för att köpa av iran vilket känns logiskt då de är samma mängd.
Kolla installerad solel:
“Solenergi har sett en snabb utveckling under de senaste åren i USA, med stöd från både Biden- och Trump-administrationerna.”
Sorry my bad, då ser vi på samma sätt
Ber om ursäkt för min felläsning.
De största bidraget av ny tillförd elgenerering kommer vara solel fram till 2027 i usa vilket båda sidor är sams om, tror inte de kommer ändras utan rensningen har varit i sektorn och framöver tror jag de kommer styras kapital åt detta håll.
Skillnaden är att satsning på utveckling av företag istället för reglering kommer gynna solbolagen stort är min tes, efter att ha ögnat igenom en mil av läsning i rapportering från bolagen.
Jag tänker att bakbinda företag gör att utvecklingen går långsammare, tror de flesta inser att saker måste göras och att ta bort sugrör är inte lösningen.
Har lite svårt att se skäl att glädjas över att en dömd förbrytare med storhetsvansinne nu blir världens mäktigaste man.
Men… vill man slå mynt av det kan man ju förslagsvis investera i det som hans lydigaste tech-bros håller på med. Gissar att dom får växande fördelar framöver?
Lättast är väl att köpa en ETF, eller kopiera innehaven. Typ Nordnet eller Nordnet
Sen har värdet på dessa tankat rejält sen Trump vann, men eftersom du är mycket bättre än marknaden på att veta vad Trump tycker om ren energi så kommer du säkert tjäna storkovan!