Efter valet i USA, vilket solbolag?

Eftersom rätt person vann :smiley: så tror jag de är dags att satsa på solenergibolag, de har varit på dekis sen skröplige biden tog över.

Nu tror jag solenergisektorn kommer blomstra, så kan någon pitcha vilka bolag som kan gynnas mest närmsta åren?

Jag har börjat med en kontrollpost i nextracker och sunrun, firstsolar känns dyra.
Men nåt bolag som sköter om solparker skulle vara intressant??

image

Känd för sin klimatpolitik!

7 gillningar

Jo om man nu “bara” lyssnar på media vilket ingen upplyst investerare gör.

De är lite som att köpa aktier efter tips i aftonbladet, vilket jag antar då att du gör?

3 gillningar

Spännande! Varför antar du att jag gör det?

Som en som ser aftonbladet som lögn nyheterna fox.

Va… Trump rev ju upp alla klimat mål sist han var president. Tvivlar att han ens tänker något om solbolag

2 gillningar

Har du information som marknaden inte har ?

1 gillning

Du hänvisar framtiden till ett klipp från en nyhetskanal, i sken av att de är verkligheten, medans de är ganska dåligt påläst rapportering i vad som egentligen händer, de vill säga du vet inte att biden administrationen har satt nytt rekord i att ta upp råolja 2023
så i verkligheten kan du byta ut den bilden till en med biden för de stämmer mer med verkligheten.

och har man den bilden är de som att köpa aktier i tips från aftonbladet, man litar blint på medias bild och gör ingen egen analys alls.

Men nu är biden äntligen borta och solenergi är en kommande vinnare.

2 gillningar

Solenergin? Det kommer borras efter olja. Pipeline:n kanske byggs tills slut. Dags att bygga reglerkraft. Gas, olja. Energipriser ska bara ned.

Vilken föredrar du?
Jag föredrar fakta vilket nästan inga nyhetskanaler rapporterar längre känns de som.
Att klanka på fox och hylla ab är lite parodi lika som att göra tvärtom… jag tycker båda suger :slight_smile:

Min tolkning är att Trump administrationen är mer föratagsvänlig och ser mer till att bolag utvecklas oavsett vad de producerar, vill folket ha solceller så kör på, de är mycke effektivare än regleringar.

2 gillningar

Vilken planet bor du på?

US crude oil reached a new, all-time high of 13.4 mb/d in August

Är det biden/kamalas gröna energi satsning ovan menar du?
USA har aldrig förr pumpat upp denna mängd olja, så för de som tänker olja är dåligt för miljön kan de inte varit värre.

Kan vi släppa detta nu och gå på solenergibolag?

2 gillningar

När han säger ”liquid gold” så syftar han kanske på solen? :thinking:

Nu tackar jag för mig och låter dig prata om solenergin!

På återhörande, din lilla solstråle! :blush::sunny:

2 gillningar

Jag repeterar

Som en som SER aftonbladet som lögn nyheterna fox

Rätt planet hoppas jag, vi får se om sådär 2 år hur min portfölj utvecklats :slight_smile:

Kommer ha 10% av portföljen allokerad mot solcellsbolag eller närliggande när jag har lagt in de som ligger på kön.

De han pratar om är de som biden nu byggt upp åt honom, att de tar upp den själv istället för att köpa av iran vilket känns logiskt då de är samma mängd.

Kolla installerad solel:
“Solenergi har sett en snabb utveckling under de senaste åren i USA, med stöd från både Biden- och Trump-administrationerna.”

Jag tror inte de stödet minskar nu

1 gillning

Sorry my bad, då ser vi på samma sätt :slight_smile:
Ber om ursäkt för min felläsning.

De största bidraget av ny tillförd elgenerering kommer vara solel fram till 2027 i usa vilket båda sidor är sams om, tror inte de kommer ändras utan rensningen har varit i sektorn och framöver tror jag de kommer styras kapital åt detta håll.

Skillnaden är att satsning på utveckling av företag istället för reglering kommer gynna solbolagen stort är min tes, efter att ha ögnat igenom en mil av läsning i rapportering från bolagen.
Jag tänker att bakbinda företag gör att utvecklingen går långsammare, tror de flesta inser att saker måste göras och att ta bort sugrör är inte lösningen.

1 gillning

Har lite svårt att se skäl att glädjas över att en dömd förbrytare med storhetsvansinne nu blir världens mäktigaste man.

Men… vill man slå mynt av det kan man ju förslagsvis investera i det som hans lydigaste tech-bros håller på med. Gissar att dom får växande fördelar framöver?

2 gillningar

Håller de på med solenergi?
Vilka bolag?

Tesla håller på med solenergi, men den aktien har redan gått upp 14% idag.

2 gillningar

Varför tror du solenergisektorn kommer blomstra? :thinking:

Har inte Trump sagt att han kommer blockera ytterligare bidrag till den gröna sektorn som Biden initierade?

Ah, jag ser nu att detta var ditt argument till varför du vill ha solenergibolag. Då önskar jag dig lycka till i dina spekuleringar!

1 gillning

Lättast är väl att köpa en ETF, eller kopiera innehaven. Typ Nordnet eller Nordnet

Sen har värdet på dessa tankat rejält sen Trump vann, men eftersom du är mycket bättre än marknaden på att veta vad Trump tycker om ren energi så kommer du säkert tjäna storkovan!

1 gillning

Det där låter mer som hans sätt att hantera kvinnor. :see_no_evil:

Här håller vi med varandra. Skål på det! :beers:

Som en gyllene dusch? :rofl:

3 gillningar