Eftersöker tjänst/app för ekonomisk överblick

Hej!

Jag är på jakt efter en tjänst eller app (gärna det sistnämnda) som fungerar som ett verktyg för ekonomisk överblick/kontroll.

Om man som många har sparandet utspritt på olika banker, fonder, robotar och diverse kan det ibland vara svårt att överblicka, t ex hur många % av mina totala tillgångar har jag egenligen på lysa? Är 70 % av mina tillgångar verkligen i globala indexfonder? osv, osv

I dagsläget har jag ett excelark där jag varje månad uppdaterar t ex

“(datum) Barnsparportföljen”, totalt 10000 kr, varav 500 (50%) i lf global och 500(50%) i SEB sverigeindex. Totalt är barnsparportföljen 3 % av mina totala tillgångar"

“på collector bank har jag (datum) 30000, vilket är 9 % av mina totala tillgångar”

OBS, exemplet ovan är förenklat och endast illustrativt för vilken typ av information jag vill ha samlat på ett ställe.

Känner ni till något liknande?

Använde tink ett tag men där kunde man inte få med annat än storbanker å csn. De la ner och nu finns en sämre version som heter zlantar. Det är det närmsta jag kommer på det du beskriver och jag letar också efter liknande app du är utefter.

Ja, alltså. Det ultimata hade såklart varit en tjänst som i realtid själv uppdaterade ens innehav. Det skulle ju dock kräva att en extern tjänst samarbetar med alla banker och tjänster man redan använder för att förvara pengar och fonder, vilket är orealistiskt och känns också lite smått osäkert ur ren integritetssynpunkt.

Jag skulle gärna fylla i själv dock typ en gång i månaden hur mina placeringar utvecklats, men i ett smidigare program designat för just detta än typ excel.

Efter att Tink la ner så använder jag mig av Zlantar. Tycker den har allt jag kräver, men är ändå nyfiken på hur nya Rocker-appen som kommer snart.

Jag använder ICAs stammis app för kategoriseringen av transaktioner och kör sen resten i Excel. Använde också Tink tidigare.

Har du testat Driftio? Personligen har jag inte behovet av dagliga uppdateringar, men har byggt en egen överblick i Numbers.

Bytte till Zlantar när Tink lades ner. Har inte alla funktioner du söker, men ersätter Tink bra tycker jag.

Jag använder Spirecta som Jan utvecklar. Den gör precis det du efterfrågar, följer ens totala sparande/investeringar och alla utgifter över olika kort och konton. Den har däremot ingen app men upplever det inte som ett problem, man kan logga in via mobilen för att se enklare saker.
Det sker mycket utveckling av den just nu och jag upplever att Jan är uppmärksam på våra önskemål om hur man använder den. Automatisk import av kontoutdrag à la tink är snart en verklighet men jag tycker att de manuella importerna har funkat suveränt så har ingen stress över att få använda dessa.