Egenkonsult som vill mer

Hej, är egen konsult idag som vill mer. Fått erbjudande om delägarskap i ett mindre konsultbolag som jag inte vet vad ska göra med. Har ganska bra kompensation nu när jag kör egen låda. Hur tänker ni?

Om du vet att du vill ha mer så kanske du skulle berätta vad det är du vill ha mer av?

1 gillning

Fråga dig själv varför de vill ha in dig som delägare.

  • Vilka ansvarsposter kommer att öka för din del?

  • Kommer dina inkomster i form av lön och utdelning öka?

  • Har du möjlighet att köpa andelarna i konsultbolaget, men fortsätta fakturera från ditt eget bolag?

Det du behöver göra är att jämföra din lön, utdelning och förmåner idag mot deras erbjudande av samma.
Samt väga detta gentemot ansvar, frihet, trygghet etc. Allt beror ju på vad man värderar här i livet.

Jag tänker att som egenkonsult kan man ha det ganska bra. Nackdelen är att du måste jobba för att få in pengar.
Däremot om man har möjlighet att få in anställda som jobbar bar åt en, så blir valmöjligheterna betydligt fler.
Så beroende på vad du vill, kan ju erbjudandet vara bra.