Så många exempel jag känner att jag kan applicera denna på.
Valrörelsen 2022 till exempel ![]()
Haha. Ja, om du lägger till denna så är du nog i mål ![]()

Haha jag minns den boken. “Han köper ett papper för hundra kronor. Detta säljer han sedan för flera miljoner.” 
Kanske inte så mycket humor men mer tänkvärt:
Två av de bästa investeringsbilderna någonsin. Från “Irrelevant investor”
Just nu en hel del pågående trådar kring namnval, marknadsföring, affärsmodeller e dyl….med viss risk för att bli flaggad så kan det vara en idé att kolla om den här killen har några bra idéer
:
Utesluter direkt mer än 50% av sin potentiella målgrupp 
De 50 procenten lägger en slant och tackar för humorn. Är de i manligt sällskap kommer denne att hala upp stora plånboken. 
Jag gillar mer graferna där det är utspelat olika tweets från kända ekonomer som rekommenderar att man ska sälja allt osv
får aldrig nog av den
“First Avengers movie” fick mig att skratta lite iaf. Men det är väl mest för att jag förknippar alla superhjältefilmer med elände och ett bevis på det absolut sämsta i amerikansk populärkultur. Så incitament till köp? Njae… 
@janbolmeson och Patreongänget? Eller är det @Jakke och vi andra indexkramare? Eller möjligen @carolinebolmeson och familjen efter försäljningen av Teslan? 
Haha. Asgarv! 
Den har jag missat ![]()
. Blev det en V70 istället @janbolmeson ![]()
?
Nej, det är bara jag som leker Saida. ![]()
Den har jag nog missat, kan du inte skicka den?
Jag lyckas tyvärr inte hitta den… Men jag vet att jag sett den på forumet och du får gärna tagga mig ifall du springer på den