Ekonomihumor - memes och annat

@emilv Klart det där fungerar, man kan vinna stort på swing trade! Min strategi är alltid att hitta aktier som är i början av sin stegosaurus fas.

Det brukar generera en del vinst! Följ mig för mer tips och råd.

23 gillningar

Min yngre och inre dinosaurienörd säger att Stegosaurus inte var en sauropod. Så se upp, för efter första fina “ryggsköldsperioden” går det mest utför. :rofl: :nerd_face:

6 gillningar

Det är såklart en bra poäng och en snabb googling säger att du har rätt.

MEN det du glömmer är att du måste ha misstagit dig, det är en Stegosaurus, annars har ju hela min strategi grundat sig på tur, vilket det inte har, för det har ju gått jättebra för mig!

Alltså har du fel!

Följ mig för mer smarta ekonomiska tips!

11 gillningar

Det kan ju också vara en helt vanlig drake du ser… och har den vingar så kan det gå hur bra som helst! To the moooooooooooooooooon! :dragon: :first_quarter_moon_face: :rocket:

2 gillningar

Skulle hitta en rolig meme-graf att svara med men råkade hitta denna seriösa vidon (4 min) Som förklarar det klassiska “Dragon pattern strategy” :rofl:

Edit:
Bild för att ägaren har diableat det på andra plattformer:

Som du ser @angaudlinn har du återigen blivit till åtlöje för dina dåraktiga antaganden. Stegosaurus strategin är helt enkelt så bra att när den går dåligt använder man drakstrategin så blir det vinst ändå.

check mate :sauropod: :right_arrow: :dragon: = :money_with_wings:

8 gillningar

Senaste Rational Reminder hade en väldigt underhållande liten del i sin “aftershow” i senaste avsnittet (hoppa till 1:03:21:

“NVIDIAs annualised return over the last five years is over 70 %. — Build-A-Bear Workshop Inc has returned an annualised 97,23 % over the same period.”

Sensmoral: Ångra inte att du missade att köpa NVIDIA-aktier. Ångra att du missade Build-A-Bear. :joy:

12 gillningar

Länkar aktien här för de som är intresserade:

2 gillningar

Det krävdes dock riktiga diamond hands för att casha in på Build-A-Bear – ned 95% innan det vände.

3 gillningar

Jag tänker mig mer att det är mjuka plyschramar som gäller. :bear:

3 gillningar

Det är såhär jag alltid tänkt att @janbolmeson föreläser om indexfonder på alla fysiska rika tillsammans träffar. (Givetvis är siffran då 100%)

8 gillningar

Om Build-A-Bear går så bra,
Hur bra borde det inte gå för Build-A-Bull ? :slight_smile:

7 gillningar

5 gillningar

nuff said :saluting_face:

Jag spår en viss typ av content i min spåkula.

9 gillningar

morsan….

åh gud

15 gillningar

Dippen och dipp-dippen brukar vara lätta att pricka in.

Det är dipp-dipp-dippen & dipp-dipp-dipp-dippen som är luriga :joy:

6 gillningar

Fasen, kunde du inte sagt det förra året?! :zany_face:

2 gillningar

Hahahaha! Så jäkla bra. :laughing:

1 gillning

Inflation är ett satans otyg!

7 gillningar

8 gillningar

[köjn trigger warning]

3 gillningar