Ekonomihumor - memes och annat

Mitt ansikte när jag läser det här på jobbet på min ultrawide skärm :sob:

10 gillningar

Så vad är jag med tre skärmar. :sob:

7 gillningar

Pöbeln ska vara tyst. Du har säkert en deadline att passa. :sweat_smile:

12 gillningar

Damn, sitter med 3 skärmar.
Literally off the chart :sob:

4 gillningar

Kanske inte humor. . .men från DI idag …
Två artiklar ovanför varandra. .den ena varnar för hösten. . den andra om hur bra hösten skall bli

15 gillningar

8 gillningar

To be fair, jag har inte läst, men jag gissar att de varnar för börskrashen i höst, och en av faktorerna som styr 2026 är hur stor höstkrashen blir? :see_no_evil: :innocent:

1 gillning

17 gillningar

På tal om det farliga med alternativa investeringar.

7 gillningar

Tema bränsleekonomi:

3 gillningar

“Tyvärr” fake news

2 gillningar

Inte helt oväntat. Goda nyheter för mänskligheten. :rofl:

1 gillning

Dagens garv via @MementoMori:

12 gillningar

Skulle tjuven ha varit lite kreativ kunde han/hon under pandemin ha börjat bryta sig in på historiskt lågbemannade eller helt tomma kontor, industrier etc. istället.

8 gillningar

Delar med mig av ett citat från filmen Office Space (1999). Tekniken har utvecklats sedan 1999 men det finns mycket i filmen som fortfarande är relevant och går att relatera till idag.

Nedan är hur jag föreställer mig att jag skulle känna om jag visste på förhand att jag skulle jobba heltid i 40-50 år, men vad vet jag.

Peter Gibbons: “So I was sitting in my cubicle today, and I realized, ever since I started working, every single day of my life has been worse than the day before it. So that means that every single day that you see me, that’s on the worst day of my life.”

Dr. Swanson: “What about today? Is today the worst day of your life?”

Peter Gibbons: “Yeah.”

Dr. Swanson: “Wow, that’s messed up.”

10 gillningar

En Bergmanesk klassiker.

9 gillningar

Sjukt nog strular kopiatorhelvetena fortfarande nu för tiden…man kan bli galen ibland.

5 gillningar

Filmsnuttarna från verkligheten är ganska roliga de också. Testa att söka på {office rage printer} på YT. :grin:

https://www.youtube.com/results?search_query=office+rage+printer

2 gillningar

FIRE-filosofin som jag gillar men som @angaudlinn dissar:

:sloth:

13 gillningar

10 gillningar