Ekonomihumor - memes och annat

Vi lever nu officiellt i ett Black Mirror-avsnitt.

20 gillningar

“Det är så skönt med det digitala samhället, jag behöver inte ta med mig nycklar, pengar, kreditkort eller Id-kort - allt finns i telefonen. När jag går ut på stan så har jag numera endast min telefon och en toarulle med mig”

:grin:

9 gillningar

Är ju faktiskt 0,3% uppsida på den! Bara att köpa och hålla! :laughing:

:scream:

(Källa)

6 gillningar

Ja. Det är en konspiration från Big Fläskpankaka industriella komplexet.

2 gillningar

Dagens humortips på youtube: A day in the life of an Enshittificator

Kontext: Från norska Forbrukerrådet om mervärdet (ok, inte för konsumenten) i att göra saker sämre. Eventuella nihilister här får ta det som en givande kurs. Kul och träffsäker. Väl värda 4 minuter. 4 minuter… plus reklam :slight_smile:

3 gillningar

Då går jag ner i min källare…. :musical_notes::musical_notes:

1 gillning

3 gillningar

12 gillningar

6 gillningar

Inverterad Jim Cramer fick precis en utmanare.

Kan man få nyhetsbrev när han skriver? :rocket:

2 gillningar

5 gillningar

Jag undrar om ayatollorna vet, förresten, att deras kära sund på svenska heter som könsorganet hos en prostituerad kvinna?

6 gillningar

18 gillningar

10 gillningar

:thinking: Är det här en ny användning av AI? Det finns ju hur många bilder som helst på Pangaea som är otroligt mycket bättre än den där soppan, som visar hur man en gång kunde vandra hela vägen från Wimcly till Wndlauan. Är det för att de är upphovsättsskyddade som man istället använder en AI för att göra en sämre kopia som är fel?

TILLÄGG: Noterade nu att även emojirna är dåliga kalkeringar. Hela bilden är alltså AI-genererad, inklusive text. Undrar om det är en AI som kom på skämtet också?

1 gillning

Snodd härifrån.

17 gillningar

precis vad jag alltid anat, Lego ska man investera i :slight_smile:

9 gillningar

Det är ju knappt humor ens. Vissa Lego-serier som Star Wars, Batman osv har helt galen värdetillväxt.

6 gillningar

Det har du ju rätt i. Men tyckte det passade här ändå.

Det är lite galet på vissa set så jag kommer hålla i mina 20th anniversary Star Wars set. Sen är det ju inte säkert att just de ökar i värde men som du skrev, Star Wars seten ökar.

3 gillningar