Jag har tibber idag och har haft så sedan över ett år tillbaka. Jag är väldigt nöjd med hur det fungerar och timpris har ungefär gått på ett ur jämfört med rörligt pris för mig. Dock så har jag sedan införskaffande av elbil för några månader sedan tjänat på timpris alla dagar i veckan.
Majoriteten av all vår mat handlas på ICA och jag har därför börjat snegla på Bixia. Dom erbjuder ju också timpris och med ICA samlar jag bonus, får nedsänkt avgift m.m.
Någon som har/har haft Bixia? Erfarenhet?
Någon som bytt från Tibber till annan leverantör med timpris?
Fint tips!
Ska försöka få tag på deras support imorgon och se om de är kompatibla med easee!
Lite snabbt överslagsräknat ser bixia ut att vara billigare än ica, om det är en poäng till Icabonusen på varje spenderad krona i el.
Jo bixia är bra att ha som Ica kund. De flesta Ica butiker kör ju själva Bixia de har något ramavtal en hel del utav dessa betalar högre utan att förstå det själva.
De hakar helt enkelt på ramavtalet och tänker att alla andra kör ju det så…
Stanna kvar på Tibber om det är privat det gäller när det gäller bil laddningen så är det dags o se över om du borde byta till bensindriven eller liknande.
Åker vi från Göteborg till Stockholm vill du ju tanka och bara dra iväg inte ladda bilen varannan timme…