Vilken elbolaget betala bäst för sälja el?

Någon som är insatt vilket elbolag betalar som betalar bäst när man säljer el?

Tack på förhand

Jag tror att en hel del i forumet använder t.ex. Tibber.

1 gillning

Tack Jan🙂!

Jag har installerat solceller med checkwatt och jag har Tibber bland dem företag som sammarbeta med el försäljning och checkwatt.

Jag ta en titt i forumet!

Tibber erbjuder inget påslag. Jag bytte från Tibber till Eon när vi skaffade solceller, nu får vi 10 öre i påslag per såld kWh (men får också betala 5 öre per kWh köpt el i påslag, det lönar sig dock på totalen). Vi räknar med att sälja ungefär 13000 kWh/år, så det blir ca 1300 kr extra med Eon jämfört med Tibber. Sen får man räkna bort påslaget för köpt el såklart.

1 gillning

Jag tror att du kan se priser för att sälja el på elskling.se

2 gillningar

Vi har Greenely då de samarbetade med vår leverantör. Betalar lite extra. Men sätter upp ett varningens finger! Jordens sämsta kundtjänst och nytt är att de håller inne överskottet utan ränta på pengarna. Så stort NoNo på detta bolag!:triumph:

1 gillning

Stort tack!

Jag ska undersöka det. Är ny i område! :wink:

Min lott föll på timpris hos eon. Inga dolda påslag, betalar 10 öre+spot, och årsavgiften går att förhandla bort.

Trelleborgs energi har ett intressant upplägg där man kör fast pris på köpt el och låser priset på såld el till samma pris. Det borde vara bra om man säljer mer än vad man köper. Det är sällan min sålda el är dyrare än den köpta.

1 gillning

Jag lyckades också förhandla bort årsavgiften hos Eon, men misstänker att de kommer dra den från och med nästa år. Jag är på det stora hela väldigt nöjd, deras app är bättre än Tibber i vissa avseenden. Lätt att jämföra om man går plus eller minus på sin timdebitering exempelvis.

Menar du att man kan slippa den tills vidare om man ringer upp varje år när den ska dras?

Ingen aning. Jag har gott självförtroende i förhandlingar. Jag hoppar glatt vidare till nästa bolag annars. Är jävligt sugen på trelleborgs energi. Har lite svårt att reda ut om det är en bra deal bara.

1 gillning