Elnätsavgift i norrköpingstrakten

Hej, Någon som vet vad Vattenfall tar för sin elnätsavgift i typ Norrköpingstrakten? Jag ska flytta till en hyres från en bostadsrätt, Just nu i bostadsrätten står det på fakturorna jag brukar få typ abonnemang 1495kr (per år), ringde till vattenfall och hon i supporten sa att det nya kommer kosta 4390kr för ett år i hyres endast för Nätleveransen, det är 16a säkring, Nu undrar jag, Vad är det för konstig höjning att slänga på ett par hundra procent ? Sa hon fel? La på och sa jag skulle återkomma nästa vecka för jag kände det är något som inte stämmer?

Har ca 380kr i månadskostnad nu för allt, Har vattenfall.

I den nya hyres har jag tecknat Skellefteåkraft som elleverantör och sen ska Vattenfall stå för nätet.

Tack för ev hjälp :slight_smile:

1 gillning

På min nuvarande lägenhet står det: Elnätsavtal: Enkeltariff E4
Säkring: 16 A Grupp

Är det 16A Grupp även på hyres då det är ett lägenhetshus? Är det fristående hus där dom menar att det kostar 4390?

Fick inga svar från hon på kundtjänst hon sa att hon inte hade tillgång till en miniräknare och att dom höjt priserna. :upside_down_face:

Om det är grupp eller inte är svårt att svara på, för att kunna få det behöver man uppfylla detta villkoret:

Benämningen Grupp i prislistan avser en särskild säkringstariff för
kunder med huvudsäkring 16, 20 eller 25 Ampere där minst tre kunder är
anslutna med en gemensam servisledning. Grupptariffen tillämpas enbart
för kunder som uppfyller dessa villkor och normalt har en elanvändning
på högst 8 000 kWh per år.

Om du uppger anläggnings-ID för din nya lägenhet till Vattenfall borde de kunna svara på vilket abonnemang du ska ha och vad du ska betala.

1 gillning

Tack, får ringa supporten igen och höra. :+1: