Hej, Någon som vet vad Vattenfall tar för sin elnätsavgift i typ Norrköpingstrakten? Jag ska flytta till en hyres från en bostadsrätt, Just nu i bostadsrätten står det på fakturorna jag brukar få typ abonnemang 1495kr (per år), ringde till vattenfall och hon i supporten sa att det nya kommer kosta 4390kr för ett år i hyres endast för Nätleveransen, det är 16a säkring, Nu undrar jag, Vad är det för konstig höjning att slänga på ett par hundra procent ? Sa hon fel? La på och sa jag skulle återkomma nästa vecka för jag kände det är något som inte stämmer?
Har ca 380kr i månadskostnad nu för allt, Har vattenfall.
I den nya hyres har jag tecknat Skellefteåkraft som elleverantör och sen ska Vattenfall stå för nätet.
Om det är grupp eller inte är svårt att svara på, för att kunna få det behöver man uppfylla detta villkoret:
Benämningen Grupp i prislistan avser en särskild säkringstariff för kunder med huvudsäkring 16, 20 eller 25 Ampere där minst tre kunder är anslutna med en gemensam servisledning. Grupptariffen tillämpas enbart för kunder som uppfyller dessa villkor och normalt har en elanvändning på högst 8 000 kWh per år.
Om du uppger anläggnings-ID för din nya lägenhet till Vattenfall borde de kunna svara på vilket abonnemang du ska ha och vad du ska betala.