Jag betalar 0,29 kr/kwh för två årigt fast pris kontrakt som snart går ut. Såg nu att de vill ha 4ggr för nytt 2årskontrakt. Känns ju galet högt eller? Vad betalar ni per kwh? Eller snittar per månad. Grymt nyfiken.
Jag betalar rörligt månadssnitt och i juni var detta 188,68 öre/kWh (elområde 4). Juli verkar hamnar runt 120 öre/kWh.
Visst är elpriserna åt råttorna, men det kan du ju knappast ha missat med tanke på krig, gastjafs, omställningar etc.
tillägg: Jag köpte 160 kWh och sålde 1384 kWh, så jag klagar inte just nu. 
116 öre bundet två år låter som ett fynd!
…beroende på elområde kanske?
Elområde 1 ser jag nu, antar att det är det ”billiga” området
Ja, du har helt rätt. SE1+2 antagligen inte ett fynd.
Juni, elområde SE4, nån form av rörligt avtal:
Förbrukningsfaktura total: 2,11 kr/kWh
Elnätsfakturan total: 1,74 kr/kWh
Ovan sammanlagt: 3,85 kr/kWh
Edit: rättat o kompletterat
OBS jag redovisar hela fakturabeloppet dividerat med förbrukningen. Alltså inkl ev fast avgift, skatt, etc.
Elområde 3.
Förbrukning: Fastprisavtal 9 mån (14 juli-14 april) 188,13 öre/kWh +15 kr/mån
Nät: 69,25 öre/kWh + 462,5 kr/mån
Totalt: 257,38 öre/kWh + 477,5 kr/mån
(alla priser inkl moms)
Räknar med förbrukning om ca 17 000 kWh dessa 9 månader, vilket kan översättas till ca 48 000 kr – i snitt 5 339 kr/mån eller 2.83 kr/kWh.
(Jodå, det tog emot att teckna fastpris, men när priset på samma avtal på elskling.se justerades till 314 öre/kWh någon timme senare så kände jag mig lite nöjdare - troligtvis fick vi ett pris vi inte skulle ha fått egentligen…)
Redovisar ni hela fakturabeloppet/kWh?
Det borde ni göra då det kan skilja stort i fast avgift, och tar ni inte med den blir det missvisande.
Har du marginal så bör du nog köra rörligt, gärna per timme. Svårt att tjäna på att binda om man inte råkar ha tur. Fördelen med per timme just nu är att det är galet stor skillnad över dygnet. Man kan t.ex. ladda elbil nästan gratis nästan varje dag trots skyhöga priser i snitt…
Hur snabbt ändrar sig priset? Man ser att priset är lågt, tar en lång varm dusch, bakar bröd och laddar elbilen. Efteråt ser man att priset toppade precis då. Hur navigerar man där?
I juni var det 175 kwh. Bor i Stockholm, är det elområde 3, kanske?
Beror på person, gissar jag. Själv tänker jag på att minska duschtiden rejält (blöta ned mig, tvål, duscha av i stort sett), tex. Men duscha på morgonen gör jag ändå, trots att det kan vara dyrare då.
Elområde 4. Huvudsäkring 20A.
Fakturabelopp/förbrukning i juni = 3,90 kr/kWh
Rörligt pris.
I tex tibbers app ser en priset timme för till. Klockan 13 dyker priset för dagen efter upp… Så ingen risk att priset skenar medan du duschar 
Priserna släpps dagen före vid 13.30:
Så då kan man planera om man har timpris. ![]()
Angående duschning så kan det kanske vara värt att ha ett snålspolande munstycke? Jag brukar också försöka vara noga med att inte ha onödigt högt tryck (däremot unnar jag mig hög värme). Vet inte hur mycket detta gör, skulle vara kul att ha en flödesmätare på duschen. (Försöker även lära barnen att inte slösa med vattentrycket, går väl sisådär
)
Inkl nätavgifter, eller har du dem på separat faktura?
Som flera påpekar sätts priserna ungefär 13 dagen innan på en elprismarknad. Bäst är det om du kan automatisera stora förbrukare (elbil, uppvärmning etc) till elpriset, annars kommer du nog i praktiken hamna ungefär runt snittpris…
Ser detta för första gången. Löjligt stor skillnad under dygnet.