Ett praktiskt problem. Jag har en skärm som gått sönder och ska skickas tillbaka, men jag har inte kvar originalförpackningen. Har lite brist på fantasi hur man gör för att skicka tillbaka den?
Typ köpa bubbelplast har jag (eller mest @oliver.allemog ) tänkt ut. Men var får man tag på en tillhörande kartong?
Det jag brukar göra emellanåt är att klippa sönder större kartonger. Jag har använt banankartonger eller flyttkartonger. Det kan ofta gå att “pussla ihop” olika bitar med stark tejp.
Jag hade bett butiken ordna med emballage, eller, gått till närmaste elektronikbutik eller annan butik och se om de har några större lådor de kan skänka.
Jag hämtar ibland på Systembolaget, men de är ofta mindre än banankartonger.
Nödlösning, köp en flyttlåda på Ikea eller Biltema.
Tack för pingen, jag känner mig verkligen lämpad att besvara detta!
Gå ner till återvinningsrummet för närmsta lägenhetshus och ta upp en låda i rätt storlek? Finns förmodligen skärmkartonger och tvkartonger som slängs varje vecka. Brukar slängas mycket såna grejer vid vårstädning, flytthelger, fotbollsvm och julafton. Bättre återanvända istället för att återvinna.
Återvinningsrum eller lokala matbutiken har säkert. Jag hade ”min” Ica till att lägga undan brödlådor till mig ett tag. Rena och stora nog för att göra nytta.
Ingen verkar ha nämnt det allra viktigaste, och det är att ALDRIG SKICKA ÖMTÅLIGT med PostNord! Fasiken rent ut sagt, de kan inte hantera grejorna på ett bra sätt överhuvudtaget, smått som stort.
Tacka vet jag DHL eller Schenker i just detta avseende!