Emerging markets

Vilken emerging markets fond ska man välja? Har inte Avanza så inte den.

Finns en del att välja på. Vilken som är bäst vet jag inte. Låg avgift är väl att föredra i alla fall på sikt.

Vet du vilken som har mest bolag?

Valde storebrand emerging markets a sek. 90% lf global och 10% emerging markets är det bra?

2 gillningar

Den har 805 bolag

Nej, man kan kika på morningstar under fonder - portfölj.

Snabb titt på de billigaste (med reservation för ev. felaktigheter).

SEB - 663 st
DNB - 82 st
AMF - 104 st
Länsförsäkringar - 871 st
Nordnet - 1 112 st
Storebrand - 774 st

1 gillning

Tack så mycket :smiley:

1 gillning

Väljer Länsförsäkringar

1 gillning

Fattas en siffra på DNB-fonden.

Jeg har Robur Asien i stället. De flesta Emerging markets fonde består av 80-90% Asien ändå och kostar dubbelt så mycket i avgift.

Tack för det. Jag klickade nog på fel alternativ som angav 82 innehav medan den andra 702.

Jag har ett tips som jag själv kör med. Dock ingen fond utan en ETF, iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF . Har alla bolag 3116 st, små ,stora . Kostar 0.18 i avgift. Är enligt mig det givna valet om man har en platform som har den.

1 gillning

Blir det inte courtage vid varje köp, eller slipper du det via månadsspar eller liknande?

Med tillräckligt lång sparhorisont tjänar man in courtage + valutaväxling jämfört med fonder, eftersom avgiften är lägre. Det finns entusiaster som ibland räknar på det.

Den finns som månadsspar hos Nordnet. Så man behöver nog bara betala för växlingen om man väljer det upplägget.