En peppande mening!

Hej,

Kan ni bara ge mig en peppande mening om att förändra mitt liv och satsa på mitt eget företag 100% under 2023?

Jag startade ett aktiebolag i somras.
Fick en massa positiv respons av potentiella kunder.
Mådde superbra psykisk och fysisk! Peppad till Max!
Blev erbjuden en tjänst i september som anställd i ett företag som krisar och gör en omorganisation som har misslyckats.
Har aldrig arbetat så mycket övertid som nu.
Tappt all energi i mitt eget företag och slutade svara på mail och la allt på is.

Att det ska vara så svårt att våga!

2 gillningar

Då säger jag Testa!

Och för att utveckla det hela lite lånar jag in ord av en av mina coachklienter som inte startat företag när vi först började samtala, men… :point_down:

När vi hade vårt första möte hade jag inte ens bestämt mig för att starta eget företag. Nu har det gått tre månader och jag har startat ett företag och anställt två personer. Det började med tanken ’Jag kan testa. Misslyckas det så gör det inget, då skaffar jag bara ett nytt jobb.

Och en liten bonus på tema mod och att våga, från samma klient:

Oh, jag skulle aldrig våga starta eget! Du är så modig!’ säger folk. Men jag känner mig inte modig, för jag gjorde inget modigt. Jag testade ju bara.

Lycka till - och oavsett vilket så kan övertid under en period vara helt ok, men det måste finnas ett slut i sikte, annars går det lätt överstyr. Så ta hand om dig!

:pray:

10 gillningar

Tack :heart:

Nu är det nära! :pray:

Förhoppningsvis blir det eget företag 100% i mars.
Om jag inte fegar ut och kör en timanställning samtidigt som det egna företaget.

Hur många månaders utgifter rekommenderar ni att ha säkrat i sparpengar när man tar klivet att bli egen till 100%?

1 gillning

Det kommer inte att blöda. Hur det än går kommer du att undslippa att skada dig fysiskt, du kommer fortfarande att ha ett hem att gå till och sannolikt också en säng att sova i. Du kommer att överleva.

Och hur det än går kommer du att tacka dig själv för att du försökte, att du kom till skott. Man ångrar i regel bara det som man inte gjort, nästan aldrig det som man HAR gjort

1 gillning

Låter kanon, bara kör på, det är värt det. Berätta gärna vad det är för typ av bransch du ger dig in i.
Lycka till :star:

1 gillning

Tack!

Kommer erbjuda min erfarenhet och kompetens som konsult eller virtuell assistent och hjälpa mindre handels- och e-handelsföretag med administrativa arbetsuppgifter.

Jag har flera chefs- och ledarroller inom både detalj- och e-handel bakom mig och jag vet hur viktigt det är att kunna delegera för att kunna effektivisera, växa och skala upp olika verksamheter.

Exempel på arbetsuppgifter:

Löpande administrativa uppgifter kopplade till en växande detalj- eller e-handel.

Diverse beställningar, orderläggning, produktuppläggning, uppföljning mm.

Sälj- och kundsupport både riktad mot B2B och B2C.

Hantera kundfrågor via e-post, livechatt, sociala medier eller andra försäljningskanaler.

Administrera medlemsportaler, digitala marknadsplatser eller andra typer av försäljningsportaler.

Andra administrativa arbetsuppgifter

2 gillningar