Hej, jag har mina sparpengar hos Rocker/Erik Penser och jag fick beskedet av Erik Penser att de inte fungerar med Rocker längre. Någon i samma situation? Hur kommer detta att påverka oss? Och för att vara ärlig, jag är nu lite besviken på Rocker, de ändrar sin policy så ofta…
De har haft dålig ränta en längre tid så det kan vara läge att välja någon med bättre ränta. Mitt råd är att ta ut pengarna och välja någon med bättre ränta.
Det lustiga är att jag fått flera mejl från Penser att Nordiska tagit över och att från och med idag så är inte Rocker och Penser ihopkopplade längre. Om en månad (tror jag det var) så måste man välja om man vill ha kvar sparpengar hos Penser eller välja de nya ägarna Nordiska. Från Rocker har jag inte hört ett knysst. Funderar nog på att ha kvar pengarna hos Penser och säga upp Rocker totalt. Har just nu 4.35% hos Penser när man binder 3mån. Vet någon någonting om de nya ägarna?
Efter att ha nyttjat mina Sherlock Holmes-liknande färdigheter i sökmotorer på det så kallade internet, hittade jag information hos Nordiska om affären.
Någon som är bevandrad inom fintechsfären och har en åsikt om framtiden för denna konstellation?