Etoro.com gratis?

Enligt reklam har etoro.com alltid 0 kr i courtage på aktier, oavsett kontots storlek. Etoro erbjuder dessutom “copytrading” samt handel i CFD:s, digitala & vanliga valutor, index, råvaror och mycket mer både med och utan hävstång.

Med 0 kr i courtage, vad tjänar de pengar på egentligen?

Valutaväxling, spread o.s.v.

Tror de kanske tar nån form av inaktivitetsavgift också.

Sen kanske de säljer din tradingdata också.

1 gillning

De tjänar pengar på en heeeeeel del grejer: https://www.etoro.com/wp-content/uploads/2021/03/eToro-fees-March-2021.pdf
(länk via denna)

Glöm inte heller att de saknar stöd för ISK som är rätt så förmånligt.

2 gillningar

Tack för svar! Jag bör med andra ord hålla mig borta från eToro och IG.com

Jag rekommenderar iaf att köpa billiga breda indexfonder i ett ISK-konto :hugs:.

Om du tittar på hur andra i forumet investerar (Hur ser din portfölj ut för 2022? 🤔) så märker du att inte många använder CFD/valutor/råvaror etc, speciellt inte med hävstång.

3 gillningar

XACT Bull/Bear låter intressanta i alla fall…

Har du handlat med avancerade instrument tidigare? Dels har du hävstång på de olika varianterna av Bull och Bear, men sedan har du också att de nollställs varje dag. En vanlig fond har varken hävstång eller dagsindexering. Med andra ord ingenting för den som är ny på börsen.

1 gillning

Belåning på Belåning är den hävstång jag körde när jag var ung. Provade också på nakna optioner. Ett år gjorde jag 40% värdeökning på mitt aktiekapital. En optionsaffär raderade ut hela vinsten på en vecka…

Då har du gjort dina dumheter i dina unga dagar. :joy::hugs:. Nu är det bara vända sig till billiga globala indexfonder :+1::+1::grin:

Förra året gjorde jag nästan 30%. Med bara indexfonder och lite guldpapper.

Hej Felix! Dig kommer jag ihåg från ett annat forum :slight_smile: Bättre att experimentera inom fisket än med investeringar :slight_smile: Spana in nån av fondrobotarna (Lysa, Opti, Betterwealth) eller någon av modelportföljerna (Basportföljen, Globala barnportföljen, Rikatillsammans-portföljen, Nybörjarportföljen)

2 gillningar

Hej fiskebroder!
Nej, jag fiskar hellre i grumliga vatten… :sunglasses:

1 gillning

Ja, efter pandemihacket har det inte varit svårt att tjäna pengar…

Det vara lika lätt många andra år också. 30% eller mer upp på index är inte ovanligt.

https://rikatillsammans.se/historik/sixrx/extrem-utveckling-utan-rubrik-1/

2 gillningar

Det är så lätt att småsparare underpresterar Avanza Zero 9 år av 11. Jätte lätt att slå index :joy::+1:. Vi kan alla sluta arbeta med det samma. Bara vara lite aktiv och index är lätt att slå :face_with_hand_over_mouth::grin:. Aktiva fondförvaltare är ännu bättre på att slå index långsiktigt :+1: