Europeisk Netflix (motsv)?

Hej.

Vi valde bort Netflix och Max nyligen och nu undrar jag om det finns något europeiskt akternativ som ni kan rekommendera.

Det jag saknar mest är drama, i någon mån dokumentärer men inte sport.

Ha en bra avslutning på påsken.

Skaffa en hemmaserver och installera jellyfin på den, då kan du fylla den med din egen media.

Vpn är att rekommendera när du skaffar media sen :slight_smile:

5 gillningar

Varför krångla till det, Viaplay eller TV4 Play om inte SVT Play och Öppet arkiv räcker?

Finns förstås andra alternativ, som att köpa de serier man vill se på SF Anytime eller Triart.

3 gillningar

Testat cineasterna från biblioteken?

6 gillningar

SVT-PLAY finns det något som heter. Jag laddade ner och testade. Det funkar utmärkt och det är en bra blandning av film, dokumentärer och samhällsprogram.

Tack för länken. Skall testa. Går tydligen att använda genom webbläsare också.

Finns ju en del som SVT eller bibliotekens utbud som är gratis, sen kan man betala för TV 4 för att se deras senaste koncept eller övriga kanaler om man älskar reality-Tv.

Är varken connoisseur eller cineast men upplever utbudet på den svenska/europeiska marknaden väldigt begränsat. Nästan pinsamt smalt och väldigt enformigt. Netflix grundutbud är såklart amerikaniserat men de har ett brett och fint internationellt utbud som ger en betydligt bättre bredd än övriga konkurrenter (Max, Apple, Prime).

Så jag hoppas TS hittar något bra alternativ som uppfyller dina krav, kan inte (likt vissa) uppmuntra till olagligheter som kräver VPN sådant är pinsamt. Som vuxen bör man betala för sådant man brukar, och i mitt fall Ian jag gärna bojkotta USA på övriga fronter…Netflix är ohämmat bäst på vad de gör och därför värd mina pengar iaf.

3 gillningar

Tack Alla.

Vi kollar på SVT Play och den är helt ok.

Nu ska jag undersöka Viasat.

Jag hade tänkt att BBC eller DW hade en streamingtjänst men så verkar inte vara fallet.

Om man står ut med mycket reklam så finns pluto.tv. Jag har visserligen Netflix men upptäckte att en del gamla klassiker så som Macgyver finns där :slightly_smiling_face:

Kollat på Britbox?

1 gillning

Jag har inte kollat Britbox, men det ska jag. Tack!

Kan också rekommendera Britbox, är något begränsat utbud (jämfört med max och netflix), men det mesta som finns är av bra kvalitet.

Som är dyrare än netflix men inte går att säga upp, menar du nog.

Varför skulle du välja bort Netflix och Disney för att den fråga om en ersättare?

Inte europeiskt, men japanskt, så finns viki.com . (Rakuten är japanskt enligt About Us | Rakuten Group, Inc. ). Har asiatiska serier.

Billig är den också – €6 i månaden betalar vi för att titta utan reklam, och med reklam kan man titta gratis (åtminstone på vissa serier).

2 gillningar

Bittorrent (host host)… :wink:

2 gillningar

Cineasterna är kanonbra (om ens bibliotek är anslutet), svtplay har mycket bra, min DVD-hylla är strålande osv, men är man en seriemissbrukare av just serier så räcker det inte långt. Jag är inte det och så snart “The last of us” är slut för den här gången tänkte jag säga upp Max.

Filmin.es. De kör även originalljud, men då finns bara undertexter på spanska.