Hittills har vi bara haft marksänd TV och Prime. Men pga TV4 snart inte längre är marksänt, och det skulle va roligt att ha någon kanal till funderar jag på skaffa något kanalpaket från någon leverantör. Det finns ju ett antal att välja mellan, Telia, Tele2, Boxer, osv.
Självklart blir det slutligen upp till mig att bestämma vad jag är beredd att betala och vilka kanaler/tjänster jag vill ha.
Men jag har några allmänna frågor
Brukar vissa leverantörer ha bra erbjudande vid vissa tidpunkter på året, t ex inför jul, eller Black Friday el dyl?
Någon leverantör man bör undvika pga att det är mycket strul med dom, antingen tekniskt eller att kundhantering (t ex förlänga abonnemang mot kunds vilja, högre fakturor, etc)
Något sätt att få bra pris som man inte först tänker på (speciell länk, förhandlingsteknik el dyl?
Abonnemangshoppa mellan streamingtjänsterna istället. 3-4 månader för småpengar. Se allt kul och byt sedan till nästa.
Just nu kör jag Disney+ och min fördom har kommit på skam. Det är inte alls bara hjärndöda Marvelfilmer och Disneyprincessor utan det finns t ex massor av bra europeisk spelfilm och fina kortfilmer i massor.
Jag tycker det “vanliga” teveutbudet är bäst på SVT och det är fasen sällan jag zappar mig genom de ~15 kanaler jag har gratis.
När jag jobbade på Telenor, fanns det alltid bättre erbjudande under Black Friday hos oss och konkurrenter.
Vi hade också specialerbjudande som vi kunde ge som sänke månadskostnaden med sådär 50kr/månaden. Det är också enklare att få rabatter om man redan har andra tjänster som bredband / mobil hos samma leverantör.
Jag personligen kör endast streaming tjänster och är väldigt nöjd så. Men vill ha du en tvpaket så skulle jag avvakta till Black Friday. Ringa runt och jämföra. Ta inte första bästa.
Kan inte någon starta en tjänst där man kan välja bara dom kanaler man verkligen vill ha? Har inte lust att betala för hela paket med en massa kanaler som jag inte tittar på. Kollar SVT och TV4 på play men ibland kan man vilja se något på tex Kanal5 men det verkar inte finnas på play längre.
Finns ju lite paket man kan ta. . Telia har paket med Netflix, HBO, Disney+ o Prime.
Just dom jag har men INTE som paket då jag “måste” ha ett högre Netflix för att få Atmos ljud.
Dock fick jag det där “halva priset livet ut” på HBO . .o Disney + o Prime kör jag årsbetalning som är ett bra sätt att spara lite.
Trodde inte det skulle hända så fort men kollar inte “marksänt” alls längre. .